30 juni 2007

spectaculair

Wat klinkt dat spannend onder het filmpje! Te gek.
Dat ziet er toch al soepel uit. De grond is oooh zo zacht (echt waar....)
En zelfs zonder de juiste muziek gaat het al behoorlijk synchroon.
Morgen geen danstraining maar tekstrepetitie. Veel plezier.
Ik zie jullie volgende week weer.
Kijk daar naar uit!

Werkse morgenavond met Freya.

Groeten,
Nanda

29 juni 2007

Mooi

Mooie muziek................
Trio Hans en Frans???????? DAt kan niet.
Dit is vast een compositie van Sofia Gubaidulina of Galina Ustvolskaya.
Ik gok op de tweede. Want niemand maakt zulke gestoorde stukken als die dame.
Of is het toch van Oeia Gadoeia. De lievelingscomponiste van Marx Warmerdam

Of is het gewoon achterstevoren afspelen om te concluderen dat John Lennon al dertig jaar zegt dat Paul McCarthy harstikke dood is.

mmmm wat is het leven soms toch moeilijk.

28 juni 2007

De vloer is zacht

Ik dacht het niet. Vast een choreografen-grapje. En botten ook niet, dus die twee gaan niet goed samen. Ik moet toch maar eens een vetlaagje gaan verzamelen.

Het was allemaal weer leuk dinsdag. Die bewegingen, dat wordt vast heel mooi. Misschien dat SCAT Cameleon maar een spoed-baletcursus moet organiseren, net zoals de stem-training van vorig jaar. Soepel en ritmisch in 30 dagen of zo. En dan nog een weekendje synchroon-zwemmen voor de timing.

We hebben wel nog wat werk te verrichten....

27 juni 2007

Mooi!

Wie had ooit gedacht dat wij Scatters ons nog eens zouden laten (ver)leiden door een choreografe? Ik niet, maar ik vind het fantastisch! In het begin heel vreemd om te doen omdat je het idee hebt dat alles er super houterig uitziet. Maar als je dan de hele groep tegelijkertijd dezelfde beweging ziet doen is het wel erg indrukwekkend. Zeker met muziek erachter. En choreografie is meer dan dans... ook dat had ik niet zo bedacht. Als je een simpele beweging regisseert, lijkt het ineens heel anders. Je kunt er zo goed de innerlijke emoties mee benadrukken zonder iets te zeggen.

Kortom: Nanda en Freija, ik ben echt heel blij met deze productie en hoe enthousiast jullie met ons aan de slag zijn gegaan. We gaan er iets heel moois van maken!!

Miriam

25 juni 2007

opnames camera-scènes en repetitie-schema

Hallo Husbands and Wives spelers.

Morgen gaan we er weer lekker tegenaan. Zoals gezegd gaan we vooral aandacht besteden aan de bewegingspatronen binnen de tot nu toe geoefende scènes.

Vergeet ook je attribuut niet. Vorige week heben we er nog niet mee gewerkt, nu komt dat waarschijnlijk wel aan bod. Bedenk bij de keuze van je attribuut, dat je ermee moet kunnen spelen, het gebruiken in de scènes. Het helpt je om langzaam een beeld van je personage te krijgen, maar kan je ook ondersteunen bij het zoeken naar handelingen die de tekst ondersteunen of aanvullen.

Vorige week hadden we het over de interview-scènes. Nanda en ik zeiden toen dat we het leuk zouden vinden om te proberen de scènes ter plekke op te nemen en te projecteren. We hebben daar nog eens over nagedacht en besloten dat toch niet te doen.
Dus..we gaan de interviews apart met de camera van te voren opnemen. Is ook heel leuk, want dan kunnen we verschillende locaties kiezen. We willen dat gaan doen op twee aparte dagen. Bijvoorbeeld twee Zaterdagen of zondagen. Van Saskia hoorde ik al dat zaterdagen niet zo goed uitkomen.Daar willen we het graag morgen met jullie over hebebn en zoals al gezegd, ook over het repetitie-weekend. Dus neem vooral je agenda mee morgen en lekkere losse kleding om goed te kunnen bewegen.

Tot morgen!
Ik heb er weer zin!

Freya

18 juni 2007

repetitieschema

Hallo allemaal,

Vandaag hebben Freya en ik een schema voor jullie gemaakt.
Dat ziet er als volgt uit:

Dinsdag 19 juni:
werken we eerst aan de bewegingen van de openingsscene met alle spelers.
daarna wordt aan scene 4 t/m 8 gewerkt. Dus graag al deze teksten leren!
Dan lezen we scene's 10 en 11.

Dinsdag 26 juni:
scene's 1 t/m 8 worden herhaald en uitgewerkt.

Dinsdag 3 juli:
(zonder Nanda dit keer helaas)
scene's 9 -12 en 13 lezen en scènes 10 en 11 kennen zodat we die kunnen uitproberen.

Dinsdag 10 juli
( Laatste keer met freya voor haar vakantie)
Scènes 10 en 11 in scène zetten en scènes 12 en 13 uitproberen op de vloer.
met beweging. Dus al deze teksten kennen.

Dinsdag 17 juli
(Met Nanda, zonder Freya)
Alles herhalen en verder uitwerken t/m scène 13. Behalve scènes met Paul/Katja en scènes met Judith alleen aparte bewegingsstukjes van haar tegenspelers.

Dinsdag 24 juli
(Zonder Freya en Nanda!)
Tekstrepetitie en bewegingspatronen oefenen met elkaar.

Dinsdag 31 juli
(Zonder Freya en Nanda)
Doorloop met elkaar van scènes 1 t/m 13 en teksten lezen 14 en 15. Teksten oefenen.

Dinsdag 7 augustus( Met Freya, zonder Nanda)
Scène 12,13,15. Deze teksten kennen. Lezen 17,19,20

Dinsdag 14 augustus
(Met Nanda en Freya)
Scène 14 en 16 in elkaar zetten met beweging.
Scènes 17 en 18 uitproberen op de vloer. Al deze teksten kennen.

Dinsdag 21 augustus
(Met Nanda en Freya)
Beweging met z'n allen.
Scene 22,23,24 lezen en uitproberen op de vloer. Deze teksten kennen.

Dinsdag 28 augustus
(Met Nanda, zonder Freya)
Beweging met z'n allen.
Scène 23,24 met beweging uitwerken.

Groetjes en tot morgen allemaal!

Freya en Nanda

17 juni 2007

Wauw

zaterdag 16 juni 2007


Hallo spelers/bewegers van Husbands and Wives,

Wilde ook even persoonlijk laten weten hoe mooi ik de foto's vind. Dat belooft wat!
Freya heeft al aangegeven hoe belangrijk het is dat jullie je teksten leren! Nou ik zeg het dan ook nog maar een keer. Doen, leer die lastige zinnen uit je hoofd. Dan kunnen we ons ook goed gaan richten op het onbekende deel; de beweging. Want tekst en dans is een lastige combinatie. Wat ik al gezien heb is erg verrassend en hoopvol. En heb erg veel zin om aan de slag te gaan!

Tot dinsdagavond.

Groeten,
Nanda

14 juni 2007

Attribuut voor je personage

Hallo spelers van Husbands and Wives,

Wat een leuke foto's op de website van onze repetities.
Leuk om te zien hoe enthousiast jullie allemaal met de bewegingsoefeningen bezig zijn. Jullie merken nu al een heel klein beetje waar Nanda en ik naar toe willen met de invulling van de sènes.

Willen jullie allemaal zorgen dat je er de komende weken bent op dinsdag? Wat we doen tijdens de bewegingstraining gaan we toepassen in de sènes en als je dan iets mist moeten we het opnieuw aan jou uitleggen en met jou uitproberen. Kun je echt niet komen overleg het dan VANTEVOREN met ledencommissaris Armin. De komende tijd hebben we nog geen vast schema,omdat we lekker door willen werken.

Ook wil ik jullie ( voor degenen die het niet gehoord hebben afgelopen dinsdag) vragen om een attribuut te zoeken dat je bij je personage vindt passen. Graag a.s dinsdag allemaal meenemen.

Omdat we echt een flinke spurt willen maken voor mijn zomervakantie is het belangrijk dat we snel de tekstboeken weg kunnen leggen.
Leer zoveel mogelijk, want bewegen met een script in je handen is niet handig.

Thijs, dank je voor de muziekvoorbeelden. Als je tijd en zin hebt praten Nanda en ik graag met je over muziek voor de voorstelling. Zou erg leuk zijn als het wel de jaren 80 sfeer heeft, maar niet te bekende melodietjes bevat. Dat leidt zo af. Instrumentale muziek werkt het beste denken wij.

Tot dinsdag allemaal.

Groeten, ook namens Nanda

Freya

11 juni 2007

De 'tip' was een bewuste keuze. Het leek me wel een aardig stuk. Maar het staat i.d.d. niet zo mooi dus ik heb hem maar weer weg gehaald.
Dat er verder niet veel over het huidige stuk wordt 'ge-weblogd' daar ken ik ook weinig aan doen.

bah

Ik geloof dat ons weblog een billboard is geworden. Of gratis advertentieruimte. Ik zie geen relevante links met het huidige stuk. Misschien is het een idee om reclame censuur toe te passen. Of is dit een bewuste keuze. Mijn gevoel zegt me dat dit is gewoon vervuiling van het maakproces is. Misschien heb ik het mis maar ik zou zeggen "weg met dat gedoe".

Dik

10 juni 2007

recensies

Ze zijn er. De recensies van Spiegelrit en Zes en een beetje uit de Haghespel.
Met dank aan Willem.

9 juni 2007

JaJa

Geachte dames en heren,

Ik ben een belabberde amateur pianist. Om mijn spel te verrijken ben ik opzoek naar een kleinmodel Steinway. Liefst eentje uit Hamburg. Want die klinken zo eerlijk. Helaas is er geen budget tot aankoop aannwezig. Dus elke vorm van filantropie is welkom. Tevens ben ik opzoek naar een frisse artistieke niet onaantrekkelijke en zeker niet onbemiddelde jongeman voor innig samenspel.

Dorine Sloet van Toutenburg

Cameleon in beweging


Cameleon beweegt voor de productie Husbands & Wives van Woody Allen. Het is ontzettend leuk om waar te nemen hoe de spelers na twee repetities onder leiding van choreograaf Nanda Vinkenborg al zoveel resultaat laten zien. Dat maakt ons nu al nieuwsgierig naar het eindresultaat.

6 juni 2007

En daar zijn ze weer...

Het was weer een leuke repetitie. De combinatie van dit stuk met beweging maakt het vast tot een fraaie productie. Ik beleef er in ieder geval veel plezier aan. En Armin die gelijk het goede voorbeeld geeft door zonder script te gaan spelen... petje af. Ik hoop dat we allemaal zo snel mogelijk de tekst kennen, dan kunnen we ons tenminste op het spel focussen. Dus iedereen, doe je best!

Maar ik heb belangrijker nieuws: Ze zijn er weer, de foto's. Kijk maar eens op www.scatcameleon.nl/foto. Met dank aan iedereen die de knop heeft ingedrukt.

5 juni 2007

via de mail binnengekomen

Geachte heer/mevrouw,

Ik ben een amateurfilmmaakster en ik ben lid van de HAF, de Haagsche Amateur Filmclub.

Voor een korte speelfilm van ± 10 minuten zoek ik een oudere actrice. Zij moet een oude vrouw van ± 75-80 jaar spelen. Ze is dementerend. Ik heb in mijn gedachte een kleine vrouw zonder glamour.
Als u zo iemand kent, wilt u haar dan vragen zo spoedig mogelijk contact met mij op te nemen.
Wellicht kan uw grimeur helpen een actrice de juiste leeftijd te geven. Bij film komt het gezicht echter ook in close-up en dat vraagt een andere schmink dan voor het theater.

De film heeft weinig dialoog en speelt op het strand. De opname periode is eind augustus, begin september. Het zal niet lukken alles in 1 dag op te nemen.

Helaas hebben wij geen subsidie en dus is er ook geen budget beschikbaar. Er wordt geen geld verdiend met de film.

Dit is beknopte informatie over de film. Voor belangstellenden is er een scenario beschikbaar.
Ik hoop spoedig iets van u te horen.

Met vriendelijke groet,
Willemien Rotteveel

e-mail

4 juni 2007

Vlaams of ABN ?

De vertaling door Johan Assche van Woody Allens Husbans & Wives is doorspekt van Vlaamse tekst. Daarom werken we nu aan een lijst met te vertalen tekst, van Vlaams naar ABN. Maar is de tekst: "MANNEN! Als de vrouw wat ouder wordt, gaan de ballen anders rollen." Vlaams of ABN? Ik heb het nog nooit iemand horen zeggen, maar toch klinkt het ook weer niet erg Vlaams. Over deze en nog zo een paar van die uitspraken hoop ik dinsdagavond van jullie een mening of zinvolle vertaling te horen.

1 juni 2007

nieuw stuk nieuwe namen nieuwe informatie

Ludwig Mies Van Der Rohe is een architect. Niet een architect maar volgens andere architecten een godheid.
Meer info http://nl.wikipedia.org/wiki/Ludwig_Mies_van_der_Rohe
of voor afbeeldigen
http://www.greatbuildings.com/architects/Ludwig_Mies_van_der_Rohe.html

het tugendtathuis is een van mijn favorieten.

Rainer Maria Rilke is een Duitse!!!!!!!!!!! dichter
Spreek de naam dus Duits uit.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rainer_Maria_Rilke
Nogal zware kost past duidelijk bij een zeer intellectueel milieu.

Tagore is ook weer een schrijver, filosoof, wijsgeer maar nu uit India meer info over hem
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rabindranath_Tagore
De eerste wist ik uiteraard die hoort bij mijn vakgebied. De tweede wist ik niet zo veel van. De derde nog nooit van gehoord. Wat is google toch handig. En de Wikipedia ook zo handig. Altijd even opzoeken als je iets niet weet. Wel zo handig ivm je personage.

Dik