Hoe vaak Willem en ik elkaar, afgelopen zaterdag in het Koorenhuis, bevreemd, maar ook verrast aankeken, laat zich raden.
Ik was echt een beetje stil toen ik daar op het podium stond, om de 1ste prijs voor een bijzondere prestatie in ontvangst te nemen.
Wel kon ik uiteindelijk uitkramen dat ik best ook wel een andere prijs wilde.
Toen riep die, beslist geinige, presentator of ik dat dan wel allemaal mee kon nemen.
Jazeker, want ik had net daarvoor tegen Ali gezegd, dat ik dat kon ik, dus kon ik datzelfde herhalen in de microfoon; dat ik een heeeeleboel mee naar huis kon nemen, want ik had 2, zuuuulke groooooote fietstassen, 2 snelbinders, zelfs dan nog ruimte om Willem, dubbelgevouwen, achterop mee te nemen.
Tja, als je dan werkelijk, direct daarna, weer omhoog moet klimmen, waar je handen weer vol worden gestopt met traktaat, dan zou je toch helemaal stil vallen.
Gelukkig gilde ik niet: MEER MEER MEER.
Maar wist toch Thijs te noemen en het klote licht.
Nou toen was het natuurlijk alleen maar leuk.
Alie zat ook de hele tijd te giechelen en blind te schrijven aan een recensie, maar ze gaf me ook een keer een corrigerende tik, terecht.
Ik mag, omdat het terecht was, dus ook niet vertellen wat ik had geroepen (niet zo heel hard)
Toen Scat Cameleon ook nog genomineerd werd voor de beste voorstelling, rolden Willem's en mijn ogen bijna de Prinsengracht op.
Zodra het afgelopen was, konden we Thijs bellen, nou ja Charlotte nam op, die riep naar Thijs dat' ie een prijs had gewonnen, ze schoten de straat op, holden de hoek om, en kregen de prijs, penning en champagne in hun handen gedrukt.
Weliswaar stond mijn naam op al die trofeeën, maar dat mocht de pret niet drukken.
Wel hebben we daar nog even over ge-emailed, ik denk dat het komt omdat er een aantal jaren geleden door de competitie-leiding is besloten om de naam van de regisseur te voeren, omdat vormgeving een groter geheel is; denk naast al het schone, fraaie, inventieve, baanbrekende, emotionele, dramatische, technisch hoogstaande, begrijpende, passende, kleurrijke, leuke, grappige, kabbelende, grafische, van Thijs, ook aan grime (Yvonne en Ina) uitvoering decorstukken (Jaap en Richard) lichtontwerp (Marx - en niemand anders), muziek (Dik en Marx), kleding (Marx met ideetje, maar uitvoering door Miriam en Charlotte) uitvoering vloerplan (Marx, Willem, Henk) attributen, beamer, en al dies meer zij.
Het ziet er naar uit dat de competitieleiding toch welwillend staat ten opzichte van ons verzoek, om de naam van Thijs op de trofeeën te graveren en voor eeuwig zichtbaar te laten zijn.
Ik heb inmiddels Yvonne, Richard en Bertram ook gefeliciteerd en bedankt voor hun bijdrage.
Bertram is helemaal blij en van de weeromstuit gaat'ie vanavond direct een cursus Vlaamsch Toneel doen.
Maar iedereen bedankt !!!!!
Het was leuk !!!!!
Marx