Trip down memory lane
Afgelopen week ben ik eindelijk bij Dik en Willem geweest voor de inzage van het Cameleon-archief. Ze blijken dus niet veel archief meer te hebben, zeker niet van de vroege periode. Cameleon blijkt al vanaf 1976 te hebben bestaan, maar dat zou je niet denken als je in het archief op de website kijkt. Dat loopt vanaf 1988. Dat blijkt dus ook grotendeels met spullen van Lies en Armin te zijn opgebouwd, die vanaf die periode lid waren.
Heeft iemand ooit geweten wat SCAT betekent? Sociaal Cultureel Amateur Toneel dus. Zoals Dik het uitdrukt, een naam die na veel overleg is verzonnen. Verder heb ik de prijzen uit het archief op de website gevist, maar ja, dat loopt vanaf 1988, dus alles ervoor weet ik gewoon niet. Voor de rest van de geschiedenis wordt het dus vissen uit de geheugens van leden en oudleden. Willem heeft voor mij een lijst van alle oudbestuursleden van de site van de Kamer voor Koophandel gehaald, maar daar staan namen op die ik helemaal niet ken. Iemand Douwe Zeeman nog gekend? Is één van de oprichters.
Een bron voor de geschiedenis van het Haagse amateurtoneel is natuurlijk 'Haghespel' en de voorlopers, maar dat heb ik zelf maar vanaf 1992. Misschien toch een keer de bibliotheek in duiken.
Als iemand wat weet, mag ie even een mailtje sturen of reageren op het blog.
Heeft iemand ooit geweten wat SCAT betekent? Sociaal Cultureel Amateur Toneel dus. Zoals Dik het uitdrukt, een naam die na veel overleg is verzonnen. Verder heb ik de prijzen uit het archief op de website gevist, maar ja, dat loopt vanaf 1988, dus alles ervoor weet ik gewoon niet. Voor de rest van de geschiedenis wordt het dus vissen uit de geheugens van leden en oudleden. Willem heeft voor mij een lijst van alle oudbestuursleden van de site van de Kamer voor Koophandel gehaald, maar daar staan namen op die ik helemaal niet ken. Iemand Douwe Zeeman nog gekend? Is één van de oprichters.
Een bron voor de geschiedenis van het Haagse amateurtoneel is natuurlijk 'Haghespel' en de voorlopers, maar dat heb ik zelf maar vanaf 1992. Misschien toch een keer de bibliotheek in duiken.
Als iemand wat weet, mag ie even een mailtje sturen of reageren op het blog.