31 maart 2010

rustig aan

Onze vereniging doet rustig aan. Maar dat wil niet zeggen we niets doen. We soepen gezellig. En zo lopen dingen steeds meer op rolletjes. Kunnen we toch nog iets leuks doen als we zin hebben. En Bertram was wel een hele verrassing. Maar of hij nu opeens iets zuidelijks had?

23 maart 2010

Memorabele 14 maart!

Het was inderdaad een middag met verrassingen, zowel culinair als qua gasten. Bovendien nog cadeautjes ook voor reeds vervlogen verjaardagen!!! Ik heb al een paar recepten uitgeprobeerd, yummie yummie!
Helaas was er op toneelgebied nog niet veel beweging in te krijgen... Maar...Bertram komt volgend jaar weer terug (als het goed is)... Henk denkt dat hij misschien dan ook wel weer wil... Via via hoorde ik dat zelfs Willem dan misschien wel weer een klein rolletje....

IK KAN HAAST NIET WACHTEN... Ondertussen dus TVO. Zarerdag een hele dag repetitie want over een 4 weken is het zover. Verder nog 't Kofschip maar daar begint het echte werk pas weer na de (zomer)vakantie, tot die tijd workshops e.d. Ach we komen de tijd wel door! Op naar de volgende reunie!
En die dikke soep was heerlijk!!!

Lies

14 maart 14 uur





Het was een wonder !
Yvonne vroeg wat Cameleon uitspookte.
Nou op toneelgebied niet veel, maar op een ander gebied zoveel, dat het niet mogelijk leek de groep bij elkaar te krijgen.


Maar toen werd Dikke Soep beloofd op 14 maart 14 uur en het wonder gebeurde.
Als groot geheim werd zelfs Bertram uit Brussel ingetreind, werd koksmaatje en portier, bracht mij Brusselse specialiteiten in een doosje, maar eigenlijk was hijzelf natuurlijk de verassing.


Zelfs Yvonne kwam die dikke soep eens uitproberen.

Lies wilde direct al aan de viskoekjes, maar helaas voor haar, zat daar verse rode peper in en werd het haar ten zeerste afgeraden.


De viskoekjes, vers gebakken, koelden ondertussen af, want we moesten wachten op diegenen die op stand wonen, Willem, Dik, Miriam (van het Zand en het Hout) en Charlotte (Statenkwartier)


Tijd te over voor Henk om bij Bertram verhaal te halen over het Brusselse en wat die kan betekenen voor een ZZP-er.


Toen moest iedereen thee !
Nou, ik hou helemaal niet van thee, dus dat werd niet veel soeps.
Maar ik kreeg toch bossen bloemen en een paar knollen in een potje,
en kijk nou wat daar van geworden is !
Die dingen kunnen hun eigen pracht niet eens dragen !

De DunneThaiseKipMetGarnalensoep en de DikkeErwtenMetWorstSoep werden gegeten, de pannen kwamen tot op de bodem leeg.
Thijs was net op tijd uit Hoaksebargen voor het laatste kommetje.



Het is inmiddels meer dan een jaar geleden dat er andere, vreemdere soep werd gegeten,
maar ik denk met heel veel plezier terug aan beide soepgebeurtenissen.



5 maart 2010

Hallo Cameleon

Hallo beste Cameleonners,

ik heb al een hele tijd niets meer van jullie gehoord en ben erg benieuwd hoe het gaat.
Zijn jullie weer met een stuk bezig?
Ik hoor het graag!

Yvonne Boef

2 maart 2010

Berichten van het Vlaamsch toneel

Waarom ontkent gij wa ge ziet?
Hoe kan ik haar het hart geven da gij gevangen houdt?
Als mijn hart ni kan liefhebben dan kan het alleen maar haten.
Denkt goe na; wilt gij geen vader voor uwe kinderen?

Zo maar wat Vlaamsche tekstfragmenten waarover ik vorige week mijn Hollandse tong heb gebroken. Tip voor wie het ook eens wil proberen: verdrijf elke gedachte of herinnering aan Herman van Veen en zijn articulatie met geweld uit het geheugen!
Quizvraag: van welk klassiek stuk (denk: oude Grieken, denk: Trojaanse oorlog) vormen bovengenoemde tekstfragmenten de Vlaamsche bewerking?