20 juli 2007

HenW's dansen echt!

Dag beste spelers maar ook zeer zeker dansers,

Ben zeer tevreden naar huis gereden afgelopen dinsdagavond.
We hebben hard gewerkt om de bewegingen in orde te krijgen en de richtingen van voet, hand, hoofd, lichaam, ruimte kloppend te maken!!!!! :)
Nog steeds heb ik er vertrouwen in en hoop dat jullie dat ook hebben. Allemaal?
Thuis heb ik alles uitgeschreven. Het staat genoteerd. Thijs heeft het nog gefilmd en Henk op de mobiel. Dan moeten we het ons toch weer herinneren als het over 3 weken weggezakt MOCHT zijn. Uiteraard hoop ik dat dat niet het geval is want ik wil graag verder gaan werken aan (oa) de scene met Henk en Saskia, sauna en het bed!
Dus wilde ik jullie vragen om behalve de teksten en de inteviews te leren ook deze twee dansen te herhalen. Mocht het qua richting, voet of hand niet helemaal helder zijn laat dat dan zitten en richt je op een kant....
Ook die overgangen van de scene met Lia zijn belangrijk om te blijven doen.

Afijn, werkse zonder Freya en mij. Ik trek mij terug in de kano...
Plezierige tijd en voor de eerst volgende; ook een hele fijne vakantie.

dag, dag,
Nanda

16 juli 2007

Video in 'eigen huis'

Ik ben al dat gedoe met MySpace en YouTube zat. Er is altijd iets aan de hand. Daarom staan alle Cameleon video's nu gewoon op mijn eigen server. En daarom hebben alle video's in het archief nu zo mooie eenvoudig interface zonder links en buttons waar je niets aan hebt.

Heerlijk.

(P.S. interface ontworpen door Jeroen Wijering)

12 juli 2007

Een compliment voor de tekstkennis!

Hallo H en B'tjes,

Even, na de repetitie van gisteren, nog een complimentje voor jullie tekstkennis van de scènes die we tot nu toe hebben gedaan. Het ging echt al behoorlijk goed. Fijn! Want nu hebben we echt goed kunnen werken. Zien jullie hoe prettig het is als je niet de hele tijd met het boek in de hand hoeft te staan?

Nanda en ik hebben vandaag ( ja, wij zitten niet stil ;-)
hard aan de vervolg-scènes gewerkt zodat we allebei goed vooruit kunnen straks.

Aan jullie willen we vragen om voor alle Amerikaanse namen en plaataanduidingen Hollandse te bedenken, een nieuwe titel voor ons stuk te verzinnen (Husbands and Wives is zo Engels) en ( Willem! en andere decor-klussers)ook iets te verzinnen wat we als repetitie-panelen kunnen gebruiken, in plaats van de grote witte panelen, die er uiteindelijk moeten komen. Wij willen namelijk het verschuiven van de panelen, waar projecties opkomen en die de locaties gaan aanduiden, meenemen in de choreografie. Het zou dus fijn zijn om ermee te kunnen oefenen.

Klinkt dit een beetje logisch?
Nanda kan het misschien nog beter uitleggen.

Fijne vakantie voor iedereen die ook gaat of hier blijft en tot in augustus.

Groetjes en hopelijk ook veel zon!

6 juli 2007

foto-expositie op herhaling


5 juli 2007

oh nou is het helemaal duidelijk

Gedachten bij Jan's "buurmeisje"

Soms heb je van die buurmeisjes die staan te krassen op koninginnedag. Op een vrijmarkt. De hele lange dag. Terwijl jij met je kater op bed ligt. (da's mogelijkheid no1

Een stille liefde voor het mooie buurmeisje maar ze is te verheven voor je gevoelens. Welk een kwelling van het hart ( dat was no 2)

Het buurmeisje was Sofia Gubaidulina (da;s no 3

Overigens vraag ik me bij mogelijkheid no 1 af of dat in Den Haag geschreven kan zijn. Dit soort buurmeisjes verdwijnt nogal spontaan door natuurlijk selectieproces.

Dan het vraagstuk over de Dennen.

Eerst vertalen we het woord dennenboom in het engels. Pinetree. en tik dan french pine of english pine in bij google. En er verschijnt een enorme hoeveelheid afbeeldigen van niet te pruimen boeren kasten voor je ogen. Maar ook vloeren. Het verschil tussen beide is me niet echt duidelijk. Maar een echte interieurtrut kan je er alles over vertellen

3 juli 2007

Muziek



Een beetje dol leg ik net mijn koptelefoon neer.

Vanavond heb ik zitten werken aan wat muziek a.d.h.v. sfeer/tempo voorbeelden die ik van Nanda kreeg. Om precies te zijn heb ik gewerkt aan de openingsscène.

En het resultaat... slaat nergens op.

Zo gaan die dingen. Ik ben er aan gewend.
Ik hoop dat jullie meer succes hebben gehad deze avond.

2 juli 2007

Goh

En ik maar denken dat het John Cale van The Velvet Underground was...
Zo zie je maar, dat iedereen zijn eigen associaties heeft!

viool concert (reactie op dick's mooi)

Eerder op deze log werd verondersteld dat het vioolconcert onder het filmpje van duistere buitendlandse componisten kon zijn. Ik kan u lezers echter vertellen dat het hier wel degelijk werk van mijzelf betreft. Het stuk heet Buurmeisje en is gemaakt in mijn tweede Haagse periode. De viool is hiervoor gestemd in een Emineur en de partituur is een blanco vel met slechts een enkele aanwijzing voor intentie. Blanco, omdat dat de reflectie van de ziel weergeeft.

Voor aanvullende vragen, een copie van de partituur, of voor de hele compositie verwijs ik hier naar de vabrieq.

1 juli 2007

licht en beweging



In museum de Lakenhal in Leiden loopt tot 2 september de tentoonstelling "Mijn laatste oordeel". Er is o.a. werk van Bonies te zien. Een deel van dat werk is een videoregistratie van het ballet "squares" van Hans van Manen. Met de Nederlandse beeldende kunstenaar Bonies ontwierp van Manen dit 'lichtballet' Squares, waarvan in het jaar 1969 de première in Parijs werd gegeven. Als je wilt zien hoe beweging en licht elkaar kunnen versterken dan is deze video de moeite waard. In de Lakenhal, zaal 32. Al het overige werk in het museum is natuurlijk ook de moeite van het bekijken waard, als je er toch bent.
(foto Hans Gerritsen)

Repetitieweekend

De datum voor het repetitieweekend is vastgesteld op 24/25 november 2007. Naar een locatie wordt nog gezocht. We proberen in elk geval iets in de buurt te vinden.