21 april 2010

Volgens mij doet alles het goed. Hulde voor Thijs.

19 april 2010

Migratie gelukt

Achter de schermen heeft er een verhuizing van dit weblog plaatsgevonden. Als het goed is merken jullie daar nu niets van. Behalve dan dat het werken met Blogger nu razendsnel gaat.

Mocht je toch problemen, gebroken linkjes of niet geladen afbeeldingen tegenkomen, laat het me dan even weten.

Ik kan me niet voorstellen dat er iemand de RSS feed van dit weblog volgde... maar als dat wel zo is dan moet je gebruik maken van deze feed:
feed://cameleontoneel.blogspot.com/feeds/posts/default

18 april 2010

het rommelt zeker...

...bij de dames. Deze dame zou het superleuk vinden nog 1x bij Cameleon in een productie te spelen met de 'oude gang' voordat ze het Haagse gaat verruilen Noord-Holland. Maar ik wil ook realistisch zijn en geen verwachtingen scheppen die ik niet waar kan maken: ik woon als alles goed gaat vanaf september niet meer in Den Haag maar ergens in A'dam of Haarlem. Ik vind het dan helemaal geen probleem om een paar maandjes 1x per week naar Den Haag te komen om aan een toneelvoorstelling te werken, maar dit moet liever niet een half jaar duren. Dus....de vraag is of jullie denken dat we al voor de zomer zouden kunnen beginnen met repeties en dan nog eind dit jaar een voorstelling kunnen geven?? Als de rest denkt: yes deze klus gaan we met z'n allen klaren, dan ga ik een datum prikken om bij elkaar te komen! Als jullie dit een bizar en onhaalbaar voorstel vinden, dan kan ik niet meedoen aan de productie, maar jullie natuurlijk wel heel aanmoedigen bij een productie die op een latere datum plaatsvindt!

de rommelige tante

14 april 2010

D.E.S.


Door Eendracht Sterk?
M.V.V.V
Met Volle Vaart Vooruit?
S.K.W.D.K
Samen Klaren We De Klus?
K.D.O.
Kunst Door Oefening?

of

Doe Effe Stoppen?
Met Veel Vrouwelijke Vedettes?
Stop Kinderlijke Wereldvreemde Doordravende Kunstemakers?
Kracht Door Overdracht?

Ik bedoel maar. G.M.P.D
Ga Maar Plannen Dames
Oftewel
R.D.B.M.B.E
Roep de boel maar bij elkaar?
Groetjes van de P.M.VAM

13 april 2010

Vanavond was Mirjam bij me en dat was gezellig. Uiteraard nog op Cameleon uitgekomen. Dat t bij beiden wel weer rommelt maar niet in staat om gelijk een hele kar te trekken rondom productie. Met n selecte club moet dat toch wel goed te verdelen ziijn vooraf?

Tot gauw, ChX

Charlotte

12 april 2010

Technische huishoudelijke mededeling.

Ja dat hoort er ook bij.

Op dit moment staat dit weblog op mijn (Thijs) eiegn website bij xs4all.nl. Maar Blogger (Google) stopt met het ondersteunen van weblogs die niet op hun eigen website staan.

Ze bieden de mogelijkheid voor 1 mei over te stappen. Dat ga ik proberen en als het goed is merken jullie daar niets van. Als het goed is... maar in computerland kan er een hoop fout gaan. Dus als de site of-line is of er raar uitziet weten jullie alvast de oorzaak.

Ik ga dit ergens de komende week ondernemen...

11 april 2010

feministisch drama


Ik dacht altijd dat een feministisch drama zoiets was als een suffragette die haarzelf voor een paard gooit tijdens de races. Maar dat vind ik nou weer over de top. Waar slaat dit allemaal op vraagt iedereen zichzelf af? Nou ik google raak over "een jury van haar gelijken" maar daar krijg ik nada resultaat op. Dus niet opgeven. Doorgaan. Een film. Een regisseuse. Een schrijfster. En aha. Het stuk heet dus origineel triffles wat zoiets betekend als kleinigheden. Ik maak graag een triffle. Dat is dan geen kleinigheid. Creme Anglaise van volle melk, room, suiker en veel eierdooiers. Verrijkt met de smaak van echte vanille. Het toneelstuk is echter omschreven als een vroeg feministisch drama. Omdat vrouwen iets oplossen wat mannen niet lukt. Ik laat me graag verrassen wie heeft de tekst nog van dit stuk?

Ik las al iets over brood kneden en een moord. ik moest opeens aan de Chickenhoop murders denken toen ik het plaatje van Marx zag. En de prachtige film the changeling. Niet echt veel vrouwvriendelijk gedrag te bespeuren in die film.
Is een complete verrijzenis na de pasen niet een beetje teveel van het goede trouwens?
Mooie plaatjes heb ik ook. Waalgezicht

Wat je al niet mist...

Als je niet bij de soep kan zijn. Thaise soep, erwtensoep (ben er dol op), vage toneelplannen... Ik moet zeggen, ik heb toch ook wel weer zin. Heb even helemaal niks gedaan, was ook heerlijk, maar toen een vriendin over haar club begon te praten (Hasteria) die ze toch ook wel weer wilde opstarten, kreeg ik wel weer kriebels. En nu ook Cameleonkriebels. Ik heb zelf even geen ideeën maar laat maar horen.

9 april 2010

Even een heel snelle reactie

bodytekst = want ik moet zo de deur weer uit maar dit kan ik niet voorbij laten gaan. Jubilaris zal zich het hoofd breken over andere eenakter! Jubilaris is heel enthousiast over idee! Jubilaris schreef toevallig net naar CvB dat ze hoopte dat Cameleon toch dit jaar weer als een feniks uit de as zou herrijzen en zie.....Jubilaris zit hier te stralen achetr de computer!
Yesss

Lies

8 april 2010

Inspiratie


Na 14 maart 14 uur ging er iets door mijn hoofd spelen.
Ik heb na een aantal dagen Lies gemaild met de vraag of zij
eventueel nog een keer Een Jury Van Haar Gelijken zou willen spelen.
Of ze het script nog had.
Ik wil het namelijk graag nog een keer brengen.
De vorige keer, ach alweer zoveel jaar geleden, moest het in 3 weken worden gerealiseerd.
Het werd best een goede voorstelling, maar ik wil het heel graag beter doen.
Het is een stuk met 2 mooie vrouwenrollen
en 3 kleine mannenrollen
en nog een hele kleine vrouwen- en mannenrol.
Die laatste kan ook vervangen worden door de tekst bij een van de andere mannen te voegen.
3 vrouwen en 3 mannen dus.
Het is een éénakter, dus er moet wat bij.
Misschien heeft de jubilaris een wens voor een rol in een andere éénakter en regisseur.
Of misschien kan de jubilaris een andere regisseur uitnodigen die dan misschien met een voorstel komt.
Ik ben het helemaal met Dik eens dat de initiatiefnemer dan ook de produktieleiding moet nemen of regelen. Al zijn er natuurlijk wel zaken die door de vereniging geregeld moeten worden en de vereniging kan de produktieleiding stimuleren, adviseren, corrigeren en sturen (ook naar huis)
Voorstelling misschien begin 2011?
Dan moeten we binnenkort al met een bespreking beginnen.
Eind 2011, lijkt zo ver weg, dat is niet leuk.
En ik meende dat Cameleon het beste al kan gaan repeteren in 2010.
Ik begrijp dat ik ernstig, maar niet verwijtbaar, op zaken vooruitloop,
terwijl ik alleen maar een idee heb voor een éénakter.
Maar het landschap en decor zijn er al !!!

7 april 2010

vreemde vogels die toneelspelers

Krijg ik opeens uit onverwachte hoek de vraag of we nog wat gaan doen dit jaar. Eh...
Even nadenken. Volgens mij wat het besloten als iemand iets wil doen dat hij/zij het initiatief neemt. En niet achterover gaat hangen ter vermaak. Dat was de bedoeling volgens mij. Gaan we wat doen? Is dus niet genoeg. Dus kom met motivatie en inspiratie en plannen.

Keitof

Ja, het was goed iedereen weer eens te zien en te spreken. En om Dik´s vraag te beantwoorden: ge weet toch dat n cameleon zich altijd aanpast aan zijn omgeving?!