28 augustus 2007

De eetkamer

Bij het omzetten van het archief naar de nieuwe lay-out ben ik inmiddels aangekomen bij "De eetkamer" uit 2000. Van die productie is verassend weinig bekend. Ik weet zelfs niet wie er mee speelden.

Is er niemand die meer informatie heeft over dit stuk? Armin, speelde jij niet mee?

20 augustus 2007

Nieuwtjes

1) Op 2 september in de middag speelt Cameleon, tijdens het Culturalis UitFestival, een verkorte versie van Spiegelrit in een (pendel)bus. De bus rijdt van De uitmarkt op het Voorhout naar de (amateur)uitmarkt Rond de Grote Kerk en vise versa.

2) Willem heeft een Cameleon-hyves opgestart exclusief voor Cameleon leden. Klik op de link in de navigatiekolom aan de linker zijde. Er zijn inmiddels een hoop Cameleon-leden en ex-leden op hyves te vinden.

3) De foto-site van Henk is direct te bereiken door de link rechtsboven op deze pagina.

16 augustus 2007

Fragment uit "Abel" (1984)

Ik heb afgelopen dinsdag erg moeten lachen om de scène waarin Michael (Bertram) probeert Sally (Lia) te kussen terwijl Sally daar nog even helemaal niet aan moet denken.

Deed me denken aan een scène uit "Abel" waar een amateur gezelschap een vergelijkbare scène spelen.

15 augustus 2007

Repetitie en info H&W

Hallo allemaal,

Om jullie goed de gelegenheid te geven om de juiste teksten te leren, hier alvast het schema voor volgende week:
- Scène 6 herhalen, nu met Roland en Lia en de bewegingen met allen.
- Scène 29 Judith interview tekst
- Scène 30 Samatha, Tom ( Als je niet beter bent Janette, laat het dan bijtijds weten!)
- Scène 31 Sally interview
- Scène 33 Tom, Sally en als je wilt Willem als Michael. (Eerst lezen, dan uitproberen)

Gisteren hadden Nanda en ik niet samen voor kunnen bereiden vanwege de crematie van Christiaan la Poutré van ADO DVS die drie uur duurde. Misschien was het daarom wat rommeliger dan normaal voor jullie. Sorry daarvoor.

Lieve Armin, Ik wil zelf ook graag een telefoontje voortaan als er iemand ziek is. Mijn nummer heb ik naar jullie mailadres gestuurd. Van het laatste nummer kan ik de voicemail alleen via internet afluisteren, dus als je mij niet treft sms dan even naar het mobiele nummer of spreek daar wat in. Zou jij Janette even willen bellen om te horen hoe het met haar gaat en of ze er volgende keer weer is?

Begin september wil ik graag een productievergadering plannen. Het liefst in de week van 4 of 11 september. Ik kan tot nu toe alle avonden zelf nog. Het kan ook op de dinsdagen van 19.00 tot 20.15 wat mij betreft. Dan kan Nanda ook erbij zijn. Wil jij dat regelen Willem? Het liefst alle disciplines aanwezig, vormgeving, muziek, kostuums, techniek, productie.

Mijn partner Ireen die werkt bij de NOS en een speciaal systeem heeft voor het leggen van de juiste klemtonen heeft aangeboden om apart met jullie aan de teksten te werken. Wij hebben samen ooit een workshop tekstbehandeling gegeven. Ik heb eerder spelers naar haar toegestuurd voor extra tekstrepetities en dat werkte erg goed. Dus..maak er gebruik van. Hoe we het gaan doen weet ik nog niet precies. Is er een aparte ruimte in Merlijn waar het zou kunnen op dinsdagavond af en toe of kunnen spelers beter bij ons thuis komen op een andere avond? Laten we het daar dinsdag even over hebben.

Op dinsdag 18 september heb ik waarschijnlijk zelf een voorstelling waar ik bij moet zijn en werkt Nanda dan alleen met jullie.

Tot dinsdag.

Groeten Freya

6 augustus 2007

foto's

Ik zal binnenkort een permanente link maken naar de website waar Henk zijn foto's plaatst.

Voor nu moeten jullie het even doen met deze link.

Uit de archieven

3 augustus 2007

Mooi hoor!

Gisteren was ik toevallig nog even in het archief aan het neuzen , dus toen viel het me al op. Complimenten, ik vind de nieuwe lay-out duidelijk een verbetering.
En ik zou het inderdaad wel aardig vinden als er ook nog wat foto's bij zouden komen. Altijd leuk voor op Hyves....

Bertram

2 augustus 2007

Zomernieuws

Het archief wordt bijgewerkt naar een nieuwe lay-out. Er zijn al een hoop pagina's omgezet. De volgende stukken zijn al aangepast:

U bent mijn moeder
Engel kijkt terug
Welkom in het bos/Waar gaat het over?
Zes en een beetje (Het Puin)
Water
Spiegelrit
De vrouwen van Moermansk
Ieder zijn rol
Lang leve de liefde

Als jullie foutjes zien laat het me dan even weten. Ik ga verder met de rest van het archief.
Later zal ik nog meer foto's toevoegen. Ik denk aan maximaal 8 per stuk.

Zonnige dagen gewenst.