29 mei 2008

Wil de echt Bolke nu opstaan?!







23 mei 2008

Aardig

Yentl, vind ik een mooie omschrijving.
Al heeft Bolke niet een uitgesproken bedoeling of streven met haar gedrag.
Dus Miriam: welkom bij de gekken van de club.

Het was duidelijk te lezen in de reacties, dat de spelers en het bestuur vonden dat we door moesten gaan.
Dik en ik hadden nog wel voorzichtige bedenkingen, maar we kozen voor de gezelligheid en de slechte recensies.

En ik koos daarna, heel egoistisch en makkelijker, voor een bekende i.p.v. een onbekende.

We moeten even afwachten over een eventuele uitstel van die repetitie,
Willem komt pas vrijdag laat weer terug uit dat door Bollywoodsterren overstroomd dorpje met de Griekse naam vlakbij Nice en Antibes.
Hij kan kijken wat de mogelijkheden zijn m.b.t. een ruimte.

Kan iedereen eventueel de 2de dinsdag in juni?

Mag Betram nog komen op de dagen die hem nog resten?
Ach een gek blijft een gek en het is een warme club vol gekken, waarschijnlijk valt'ie niet eens op. En politiek-juridisch Brussel, is dat niet anders dan een club van gekken?

22 mei 2008

Das nou jammer

Kan soms best wel leuk staan, zo´n kaal koppie bij een vrouw. Kijk maar naar Demi Moore. Prachtig !!! Staat je vast en zeker leuk !

Armin.

nog 1 ding...

Mochten jullie voor Bolke kiezen, dan heb ik maar 1 ding: ik ben van 2 tot 6 juni nog een keer in Kiev... Kan dan dus niet bij de repetitie zijn tenzij de repetitie voor 1 keer een weekje verschoven kan worden. Maar ik heb dan natuurlijk nog wel enorm veel meer inspiratie op kunnen doen!

Yentl II

De afgelopen dagen heb ik mijn handen mogen laten wapperen in Kiev. Een Oost-Europese stad waar de mannen een vierkant hoofd hebben en eruitzien alsof ze dagen in het riool hebben gelopen. De vrouwen zijn superslank, hebben een gave huid en schitterend haar. Stuk voor stuk poppetjes, maar weer zo perfect dat het ook niet echt mooi is. En zowel de mannen als de vrouwen hebben een stuurse, norse blik. Een uitdrukkingsloos gezicht. Als je er dan ook nog geen hout van verstaat, word je automatisch gedwongen om je nog meer te fixeren op het uiterlijk en de klanken die ze uitbootsen... Kortom, toen ik terugkwam en het voorstel van Bolke las, kreeg ik meteen enorm veel inspiratie. Dank hiervoor Oekraine!

Tuurlijk wil Miriam nieuwe dingen leren. Zou het Marx lukken na al die jaren mijn hoge piepstemmetje eruit te halen? Dat krullend lipje zal ik wel wegbijten en de schalkse oogopslag is ook nog te vermijden. De rondingen op mijn heupen daar ben ik hard mee bezig, want die mogen nu eindelijk wel eens wat in afmeting afnemen. Maar de borsten 'even' wegwerken....?

Ben blij te horen dat mijn medespelers het zien zitten om met mij verder te gaan. Ik laat het aan jullie over, maar ben zeker bereid als een Yentl II een waardige opvolger te worden van Bol!

1 ding: mijn haar gaat er niet af... ;-)

Een ander zaakje

Nu dan schijnbaar toch iedereen op de hoogte is, kan ik jullie meedelen dat het zaakje goed loopt. Heb er vanavond nog even in geinvesteerd en ik moet zeggen dat de prognose veel belovend is. Het zaakje staat behoorlijk in bloei !!

Wat niet wil zeggen dat ik met mijn hoofd in de wolken bij Dick arriveerde gisteren. Ik had de avond ervoor Trivelino en was daarna direct naar bed gegaan, dus had toen niet de PC aangezet.

De volgende dag na mijn werk direct via de sportschool naar de afspraak, die dus achteraf blijkbaar was afgelast. Tja, Emails je schijnt tegenwoordig niet meer zonder te kunnen. Ik ben blijkbaar nog een van de oude stempel, die meent dat dat een telefoontje toch wat efficienter werkt. Was wel even in alle staten, maar dat lag waarschijnlijk aan de fitness-reep, die ik net achter mijn kiezen had.

Desalniettemin hoop ik, Dick, dat je een gezellige avond heb gehad, en..uh..wil ik nog best wel een constructieve avond met je hebben onder het genot van een lekker bakkie koffie. Volgende keer bij mij dan maar? Love you.



20 mei 2008

Het wordt met het uur leuker

Via de sateliet had ik net verbinding met Sophia-Antipolis. Een dorpje in de buurt van Antibes, Nice en Cannes. Mijn vriend wordt daar geplaaagd door onrustige Bollywood sterren die het hotel onveilig maken met hun Hindi geklep. We zijn nu allemaal op de hoogte van de ontwikkelingen. Fijn. We weten nu ook allemaal dat Armin zijn mail niet leest omdat hij op een ander zaakje is geconcentreerd. En dus om acht uur bij mij voor de deur stond. Verlangend naar koffie en een gezellige constructieve avond. Mooi niet dus want Dik was uit eten. Maar dat even terzijde.

Over de begrijpelijkheid of onbegrijpelijkheid van het stuk kan ik weinig zeggen. Was er al iets duiddelijk? Was er iets onduidelijk? Was er iets begrijpelijk of onbegrijpelijk. Wordt het er duidelijker op. Of onduidelijker. etc.
Pas als ik in de recentie lees dat de recencent er geen klap van begreep, het stuk bar slecht vond de muziek niet van toepassing was, en dat de spelers in het donker stonden......
Dan weet ik dat het een heel goed stuk was. Ik twijfel niet aan de kunde van Marx. Ik twijfel niet aan de manier waarop Miriam het gaat doen. Het is misschien nog wel een grotere uitdaging. Toevoeging. Maar dat is weer het verkeerde woord. Maar twijfelt de auteur/regisseur. Dan wordt het niks met water.
Overigens zette ik vandaag een uiterst vaag Cd-tje op met hele vage muziek die niet veel mensen mooi vinden. Ik had het jaren niet gespeeld. Ik keek wat beter naar de titels op de achterzijde. Riverrun, waterways, raincoming, rainspell, treeline.
Overigens is de muziek niet geschikt voor water met uitzondering van de titels. Voeg daar een aflevering van Man bijt hond aan toe met een totaal verknipt gezin met een veerpont die nog in gebruik is maar niemand meer gebruikt vanwege een nieuwe brug. De realiteit is vaak vreemder dan de fantasie. Dat heeft de werkelijkheid bewezen.
Dus zoek het maar uit en zoek het antwoord bij jezelf. Misschien weet je het al.

Dik

Kort

Ik ben op dit moment een beetje ziek dus mijn reactie hou ik even kort.

Geen nieuwe spelers er bij halen. Laten we doorgaan met "Bolke".

Dat was het even...

Raar, maar waar?

Tja, een vreemde toestand was 't inderdaad al. En 't publiek hoefde het toch niet helemaal te begrijpen? (integendeel haha). Verwarring zaaien en de onuitgesproken zaken- of mysteries, in de familie Bonder... Een antwoord op vragen is niet het allerbelangrijkste dacht ik.

Met Bol of Bolke, vragen zouden er toch blijven. Er zijn regisseurs die bekend staan om een sterk staaltje van verwarring zaaien. Met fanclubs, fora enz zonder dat ooit iemand DE logica helemaal kan verklaren. Omdat dit niet zo bedoeld was. En het blijft boeien! Mulholland Drive is een voorbeeld. Maar goed. Ik dwaal af.

Ik ben ervoor om door te gaan, maar wel op voorwaarde dat alle spelers achter een (alternatieve) voortzetting staan! Want we moeten wel samen het geloof in dit bijzondere stuk uitdragen! Er zijn voldoende creatieve breinen bij Cameleon aanwezig, we kunnen nog brainstormen en schaven, maar heel veel is vast niet nodig.

Met Mir zie ik er wel gat in. We komen er vast wel uit?

Tosca Niterink, van oa Creatief met Kurk, Theo en Thea, had ook 't idee dat ze er niet bij haar ouders mee aan moest komen dat ze pot was. Omdat haar broer al poot was. Maar het was gewoon zo.
Soms zijn dingen onwaarschijnlijk. Is Bolke een pot of een raar ventje, een castraatje... whatever.
Ja, nou en. Zo is dat dan. Dat maakt het alleen maar weer interessant.

Charlotte

TJA WAT NU?

Ik zou het te zonde vinden om er mee te stoppen. Met Miriam heb je vaker gespeeld, dus is makkelijker. Inmiddels heeft zich een nieuwe man bij Cameleon gemeld. Rene heeft onze laatste repetitie nog bekeken, samen met Astrid. Samen vinden ze de groep heel erg leuk.
Rene is echter wel nieuw. Minder makkelijk, misschien.
Vraag: wil je van het originele concept af van de vier broers??
Zoals het verhaal in elkaar steekt zijn alle twee de mogelijkheden mogelijk, lijkt me zo.
Vraag is m.i. meer: Heb je voor jezelf wel genoeg de tijd en energie om met een nieuw lid aan de slag te gaan. Ik vind dat ik daar moeilijk een beslissing over kan nemen. En wat denkt Rene daar zelf ook over?

Tja

Als veroorzaker van het probleem moet ik me misschien bescheiden opstellen.
Anderzijds, ik heb als speler (tot dusverre) en als bestuurslid (nog wel) natuurlijk ook een stem.

De speler zou het allerliefst een constructie zien waarbij het stuk toch met hemzelf opgevoerd kan worden, bv. via een aantal repetitieweekenden of wat dan ook. Dit scenario is echter weinig realistisch.
Wil ik dan dat de productie wordt opgeschort tot mijn (eventuele) terugkeer uit Brussel? Nee, zo'n claim wil ik de groep niet opleggen, te meer daar ik de toekomst niet kan voorspellen en dus nooit voor 100% zeker kan zeggen of ik inderdaad na 2 of 3 jaar weer terugkeer naar DH.
Deze situatie is daarmee toch van een iets andere orde dan een tijdelijke calamiteit zoals eerder bij Armin.
Dus zoek vooral een geschikte vervanger, zo mogelijk uit eigen kring of anders daarbuiten en maak er een mooie voorstelling van. Die ik vervolgens natuurlijk graag kom bekijken!

Het bestuurslid vindt sowieso dat de voorstelling door moet gaan; veel te lastig om nu weer opnieuw iets te moeten verzinnen!

Kortom: Bol is dood, lang leve Bolke! The show must go on!

Bertram

En wederom een vreemde situatie in het gezin Bonder

Ik hoorde van Dik over het plan van het inzetten van Miriam en ik dacht.... is dat wel zo'n goed idee? Miriam een man laten spelen.... het stuk is al vreemd genoeg. Zal dat ooit overtuigend zijn? Misschien niet zo'n best plan.

Toen wist ik nog niet van de invalshoek van Marx. Miriam een vrouw laten spelen die doet alsof ze man is. Geholpen of misschien wel gedwongen door haar familie. Dat past prima in de familie Bonder. Deze familie zit zo vol geheimen, zoiets kan er nog wel bij. Kan een invaller van buiten ooit deze complexe familie-relaties absorberen?

Het stuk is dus nog niet vreemd genoeg!

PS: Heeft Bol(ke) dan nog steeds gevoelens voor Agnes?

Inbreng van Lies

Marx, ik kan mijn inlog spul niet vinden om zelf een reactie te plaatsen en ik heb het giga druk dus ff naar jou. Misschien kan hij hem plaatsen voor me of kan dat nog steeds via Thijs? Heb het ff niet helder voor de geest. Het water staat ons aan de lippen. Maar na regen komt zonneschijn en Miriam is bijzonder zonnig, ongetwijfeld ook in het riool. Een andere mannelijke speler zal ook hartelijk omarmd worden door moeder Bonder, nu ja als hij tenminste niet zeurt over het post ophalen aan de overkant. Oftewel:
in ieder geval doorgaan
en verder bied ik geen soelaas....

Lies

Water zoekt de weg van de minste weerstand

Heb zojuist stukje van Marx gelezen. Even snel een korte reactie van mijn kant (anders blijft het de hele dag door mijn hoofd malen en dat kan niet want ik moet mijn aandacht bij een training hebben). Stoppen? Nee! Doorgaan met Miriam of nieuwe mannelijke speler, beide zijn heel lastige maar reeële opties.
Water zoekt altijd de weg van de minste weerstand. Maar Cameleonwater heeft nog een tweede belangrijke eigenschap: Het past zich aan de omstandigheden aan.
Willem.

19 mei 2008

Water en te weinig of teveel

Discussie.

Even voor de buitenstaanders en nieuwsgierigen:
Bertram (Bol) gaat naar Brussel - voor werk, het is hem gegund.
Wat nu met de productie WATER ?

Makkelijk:
afspraak is afspraak, dus stoppen wanneer een speler uitvalt.
Het stuk is geschreven door en voor 4 spelers/leden - Henk, Bertram, Armin en Willem (dames even niet zeuren)

Minder makkelijk:
een mannelijke speler aantrekken van buiten - want die heeft Cameleon niet voorradig - en die waarschuwen voor al onze tegens, lokken met al onze pre's , de belofte van genoegzaamheid doen, een fabuleuze regisseur beloven (waar je maar net tegen moet kunnen), een alles en iedereen ondersteunend bestuur zwart op wit geven, maar hij (die speler) moet het zeker - nu al - gezellig en van levensbelang vinden om deel te nemen als Bol Bonder. Maar wat we dan wel hebben: een man, een broer, een zoon, een mensenslachter, een dode hond, een aan 't hek gebonden reus, een rioolwerker, een Bonder !!!

Minst makkelijk - Bolke.
Miriam vragen om Bolke te worden.
Haar zal ontkend worden dat ze meisje is. Ze is ten slotte op de verkeerde plek aanwezig. Elk elegant bochtje, kromming, zwierend ledemaatje, krullend lipje, schalks oogopslagje, hoog piepje van ontsteltenis in haar stem en wat al niet meer haar weten af te leren? Even die borsten verstoppen, als de PM VAM vrouw iets meent te zien.
Miriam kan dat wel en ze is gezellig en ze is al lid en ze wil meedoen en dingen afleren, dat ziet ze toch alleen maar als leren een rijke ervaring hè Miriam ?

OK.

Een bestuur kan een regisseur naar huis sturen, andersom niet.
Dus mijn mening kan helemaal verkeerd uitpakken en ons allen de das om doen.

Ik doe 3 voorstellen, zie boven.
Spelers en bestuur kunnen hun mening geven; het een wel, het ander niet, misschien een beter idee.
Het Bestuur is verantwoordelijk.
Maar zonder de oprechte mening van de spelers kunnen de regisseur en het Bestuur geen besluit nemen.

Dik heeft geprobeerd om een bijeenkomst te regelen, maar dat werkt even niet via email - wie kan wel en wanneer - dus mijn voorstel is dit en deze:

Hier op deze plek een discussie en dan vervolgens op 1 juni een besluit nemen, door regisseur en bestuur.

Roept, kweelt, zegt, meent, schrijft en mogelijk zult gij gehoord worden.

Water, soms is er te teveel, meestal is er te weinig.

Marx

7 mei 2008

SAMBAL

Gisteren waren we weer bij elkaar - de mensen van Water, een paar onbekende nieuwsgierigen en 2 bekende; Miriam en Lia, ook nieuwsgierig. Het begon met het bericht van Bertram's zeer, zeer, zeer waarschijnlijke vertrek, 99% zeker. Wat nu? Ach hij is nog niet weg, dus laten we maar gewoon gaan werken. In de pauze en na afloop worden allerlei mogelijkheden bekeken. De voorstelling voor zijn vertrek plaatsen, repetities in weekenden houden, andere mannelijke speler zoeken, Miriam laten invallen, stoppen zoals de vorige keer...... Ik wilde het even laten bezinken. Een dag later. Ik ben er nog niet uit. Praten met het bestuur en anderen zou kunnen helpen.