29 april 2009

repetitie

Gisteren heb ik een repetitie van Kafka bijgewoond. Dat was voor mij een tijd geleden. Feitelijk had ik alleen een tekstrepetitie bijgewoond! Het stuk van Rene had ik nog nooit gezien; ik was erg onder de indruk. Hoewel het laatste deel van het 'damesstuk' wat verzandde, waarschijnlijk door het gevorderde tijdstip, liep het eerste deel heel goed. Ik zag veel mooie dingen!
Zaterdag kom ik als het even kan klussen en zondag kom ik nog een stuk repetitie bijwonen!

Lies

27 april 2009

zagen zagen wie-de-wie-de wagen

Zo een heuze echte klus update.
De planken zijn gezaagd en wordn als het goed gaat op vrijdag aan elkaar bevestigd en de dag erna geverfd. Dus als je zin heb t om te verven of goed overweg kan met een schroevendraaier. kom dan vrijdagavond en/of zaterdag om je handjes uit de mouwen te steken of om gezellig koffie te drinken!
het wordt zo gaaf...

Albertine

26 april 2009

Kafka's Website

De website voor Kafka's Harem staat on-line op zijn plek. Bezoek hem via deze link of via de homepage.

24 april 2009

Een zeer interessante gedachte

Lieve W'LOGGERS,
vandaag was weer een heerlijke dag op het werk, morgen weer. Maar... We zien uit naar het weekend... net als vele van jullie.
Vanmiddag opweg naar huis zat ik in de trein en zat rustig een sudoku op te lossen uit de 'pers', het middel om even in de trein te lezen en op de hoogte gehouden te worden met wat er zoals in het nieuws gebeurd...
Maar een vrouw gist, terwijl ik nog bezig ben, de krant voor mijn neus weg. Geen haar op mijn hoofd dacht er aan iets te zeggen, iets te gebaren. Alle rust was in mij, gefocust op het niets, de thuiskomst en dat die maar snel mocht komen.
Maar des al niet te min lachte de trein conducteur vriendelijk en zei zelfs... alvast gefeliciteerd, gezien mijn geboortedatum op mijn OV kaart.
A.s. zaterdag is het alweerzover en ben ik jarig.. maar eerst... KLUSSEN :D
Jaja, de toneelvoorstelling ligt alweer voor de deur en er moeten nog een paar kleine dingetjes gedaan worden...

Tot zaterdag?!

Albertine

13 april 2009

Trouwens.........

trouwens...als schrijver bleef je wel erg lang, soms vermomd als regisseur en je kwam elke week weer terug. Net als..........

12 april 2009

Ik weet niet wat ik zie maar het voelt vreemd


Ja sommige mensen moeten echt weten wat ze zien. Ze kunnen het niet bedenken. Ze moeten het voelen. En de regisseur moet zeggen, kijk voel maar wat je ziet. Wat voel je, wat zie je? Voel je wat ik zie? Probeer het maar. Voel maar.

De Speler en De Auteur

Nou Dik, ik herinner me dat we bij het stuk Water ook een keer de schrijver op bezoek hadden.
Lies werd die avond bewerkt door de regisseur.
Maar Lies kwam er niet echt uit.
Gelukkig was de auteur aanwezig.
Het ging als volgt.

regie: je kijkt uit het raam
lies: waar is het raam?
regie: daar ergens.
lies: wat zie ik ?
regie: geen idee.
lies: hè ? jij moet weten wat ik zie, dat moet jij zeggen hoor, jij bent de regisseur !
regie: nou, ik heb werkelijk geen idee.

lies wendt zich tot de schrijver.

lies: wat zie ik ?
auteur: dat weet ik niet.
lies: hè ? dat moet jij wel weten, want jij hebt geschreven dat ik uit het raam kijk !
auteur: nou, ik heb werkelijk geen idee wat je dan ziet.

lies heeft uiteindelijk, tijdens de voorstellingen, in ieder geval wel gespééld dat ze wat zag, maar wát, dat weet ik niet.

Het hoeft dus niet verhelderend, noch noemenswaardig te zijn, als een auteur op bezoek komt.
Die auteur komt heus niet om iets interessants te doen of te zeggen,
het interessante schrijft ze op.
Ik denk dat ze komt uit nieuwgierigheid, of uit angst, of om zichzelf van nare gedachten af te helpen.

En spelers hebben er ook vast niets aan, ze ervaren misschien een klein, maar prettig gevoel van opwinding, vanwege de aandacht. Maar ze denken ten onrechte dat die aandacht hen persoonlijk betreft.
Sneu hè.

Dik, zullen wij beiden, zelf weer allerlei onzin op dit weblog zetten, dan gaat Willem zich weer opwinden, wil dan weer censureren, dan gaan weer meer mensen zich opwinden, en kan het toch weer een levendig geheel worden, ook al gaat het niet over de produktie.

11 april 2009

Rebekka Bremmer

Wanneer komt het voor dat de auteur van het stuk waar je aan werkt op bezoek komt op een repetitie. Helaas ik kon die avond niet komen. Eerlijk gezegd had ik wel wat op het weblog verwacht. ik vind het een weinig inspirerend weblog. Wat meer verhalen naar de zoektocht naar de personen in het stuk bijvoorbeeld. Sommige mensen doen een laatste poging het nog een beetje levend te houden. Maar nooit een reactie. Wat mij betreft kan het weblog gewoon dicht. Dit is het meest treurige weblog van Scat Cameleon wat ik ooit heb meegemaakt. jullie zijn gewoon van de non communicado. Bah. En dat er wat op het weblog wordt geschreven is wel een beetje traditie. Diep droevig.

4 april 2009

Monument Koersk op de schroothoop

[spits - 1 april 2009]

Moskou - De commendotoren van de in 2000 gezonken Russische atoom onderzeeër Koersk is aangetroffen op de schroothoop. Dat meldde het Russische persbureau Interfax gisteren. Van de bovenbouw zou eigenlijk een monument worden gemaakt voor de nabestaanden van de 118 omgekomen marine mensen.
De commandotoren werd aangetroffen op een schroothoop in Moermansk door leden van een vereniging die de marine steunt. Als Moermansk niet handelt, koopt de manine de toren om die een andere plaats te geven als monument.
(ANP/AFP)

Albertine