29 april 2008

jaja

Afgelopen donderdag vond ik het bijzonder. Ik heb maar een klein stukje repetitie gezien.
Maar in dat kleine stukje zaten twee gouden momenten. Twee stukjes waarvan je denkt, ja daar wordt je toch even stil van. En dat is bijzonder. Dus kom vooral eens kijken. Want er gebeurd iets mooi's. Volgende week donderdag weer.
Dik

20 april 2008

Stoel


Hier hadden we het donderdagavond over, een boekenstoel en dat zou dus een flessenstoel moeten worden.

Waar zijn we mee bezig

bijna elke donderdagavond? Hiermee dus, ik heb nog nooit zoveel flessen bij elkaar gezien en Manon zegt dat er nog meer moeten komen, tot het hele toneel vol staat. Ik ga dromen van flessen en wil geen fles meer zien. Iedereen neemt elke donderdagavond weer flessen mee. De gang bij Atelier Westeinde staat vol ongeveer. Tussen flessen verplaatsen repeteren we overigens ook nog en het wordt mooi volgens mij.

2 april 2008

Reacties spelers, produktie en vormgevers H&W

Heel goed idee om nu ook van jullie kant een reactie te geven op het productieproces in ons eigen Haagse blad.
Altijd nuttig en leuk en leerzaam voor anderen om te lezen hoe een voorstelling achter de schermen is ervaren.
En..nu wordt er tenminste geplaatst wat er ook werkelijk gezegd is, hoop ik en niet een uit het verband gerukte eigen selectie.

Ben benieuwd!

Groeten
Freya

Recensies

Hallo Scatters,

Na jullie reacties op de recensie in Theater NV gelezen te hebben, hier dan mijn reactie. Ten eerste is het niet aan ons om een recensie te wijzigen of op de één of andere manier daar invloed op uit te oefenen. In het korte telefonische interview waarin wij konden reageren, hebben zowel Nanda als ik regelmatig de vormgeving, de inbreng van mensen achter de schermen, het lef van Scat Cameleon om dit stuk te kiezen en ook jullie bereidheid om met een totaal vreemde discipline in zee te gaan, genoemd.
Wij waren zelf ook hoogst verbaasd dat daar niets over is gezegd in de reacties. Wij hebben zelf nog voorgesteld om de spelers ook een reactie te vragen. Maar daar wilde men niet van horen.

Op zich is het leuk dat een blad als Theater NV aandacht besteedt aan amateurvoorstellingen en daar een recensent heen stuurt. Dat vond ik in dit geval ook.
Het is vervelend als jullie je erdoor achtergesteld voelt als vereniging omdat jullie niet kunnen reageren.
Maar wij hebben echt niets mee te maken.
Zij bepalen wat ze plaatsen en in dit geval heeft de redactie ervoor gekozen om het zo te doen.

Natuurlijk hebben jullie net zoveel bijgedragen aan het eindresultaat als wij. We hebben het toch samen gemaakt?
Dat ben ik volledig met jullie eens. En wat mij betreft hebben we met z'n allen een goede voorstelling neergezet waar veel publiek van genoten heeft.


Waren er overigens nog meer recensies?

Groeten
Freya