28 november 2008

Website van Water

De speciale website van Water staat nu on-line.
Bekijk hem hier of ga via de homepage van www.scatcameleon.nl.

Ik zal binnenkort nog een vereenvoudigde HTML versie maken. En ook wat jpeg-jes van de flyer om per e-mail te verzenden.

(En, met dank aan Ali, nu ook helemaal in orde voor Firefox)

22 november 2008

Self afflicted stress release thereapy

Hallo Hallo,

Nee dit is niet Dr. Schmidt. Sommige mensen zijn gewoon niet schrijflustig of kijklustig of nieuwsgierig. Die appeltaart is dan ongeveer het hoogtepunt. Plus een hoop lol om de tekst.
Meer dan dat is het ook niet. Gewoon een tekstrepetitie. Niets te melden. Niets te informeren.
En wat is daar mis mee. Vroege opstatijden zijn selfaflicted. Er zijn ook mensen die dagelijks in een volgepakte trein naar hun werk moeten. Om vervolgens uit te glijden in de stationshal en daardoor te laat op hun werk komen. Met het gevolg dat de dienstdoende Eucalypta, die denkt dat ze wat over mensen te zeggen heeft omdat ze een opleiding heeft gedaan, haar een uitbrander geeft omdat de resultaatrapporten nog niet klaar zijn. En ze daar niet mee kan scoren bij haar opperhoofd. En daardoor die promotie misloopt. Althans dat denkt ze. En 's avonds thuiskomt om een volgekleid huis te vinden met twee keuters en een man die huishoudelijk gehandicapt is. Heb je beeld? En vervolgens het mes uit de keukenla trekt. Niet om zich als Medea te gedragen maar om groente te gaan snijden. Met als eindresultaat vieze gezichten omdat ze niet van bloemkool houden. Heb je beeld?Da's pas drama.

Groeten

Dik

21 november 2008

tekst en appeltaart

Charlotte had een appeltaart gebakken maar de springvorm deed niet mee. Dat wil zeggen, de taart moest met enig geweld uit het blik worden gehaald. Ja, lekker was ie wel hoor, heerlijk. De tekstrepetitie verliep vlot tot halverwege het stuk, daarna werd het voor een aantal van ons wat stroef, mag je wel zeggen. Dus volgende week doen we weer een tekstrepetitie en dan moet het klaar zijn.

werk werk werk

ja hoor, moet ik werken , den drie dagen door, van 04.30 uur tot 18.45 uur (betreffende heden; morgen tot 19.30 en des zondags tot 20.30 ) en zie ik in emails een zeer gedoseerde verhandeling des tekstrepetities. Hallo! Hallo! Is dat alles, ahah, is dat alles, ahah, of een ander gekreun. He zoom in, licht nieuwsgierig volk toe, oh bedtijd, let je op: 19.03 uur , slapen, 4.30 uur weer op

19 november 2008

de Eerste Obolen Zijn Betaald

En ja de Styx wordt overgestoken.
De spelers hebben gisteren diverse mooie momenten laten zien.
Ze lijken zich nu meer en meer onder te dompelen in iets duisters.
Vooral Armin verraste mij diverse malen, zo mooi hoe hij de tijd nam en invulde, meer dan de 3 of 7 tellen.
Maar plotseling was er die vreemde wending, naar heel truttig, wat ik niet begreep.
Bij de stropdas van Bol.
Agnee wil echt oprecht Bol helpen, niks treiterigs, gewoon de broer die de andere helpt, een mooi en rustig moment bij die vreemde familie.
Maar dat gaat door dat truttige verloren, het moment zal geen aandacht krijgen.
Maar naast Armin verdienen alle spelers complimenten !
Het gaat de goede kant op.
Mits Miriam het volhoudt: kin naar beneden, schouders naar voren, stem omlaag, humhum, bewegingen verniksen of hoe zei ik dat ?
Willem ook: kin naar beneden, in de breedte denken dat lichaam.
En allemaal: denk, denk, denk - denk duister, denk droef, denk angst en onmacht - je betreedt de onderwereld.

18 november 2008

Een geest uit een niet al te ver verleden spreekt

Beste Cameleonners,

Het is prettig dat jullie voor deze productie weer veelvuldig gebruik maken van het weblog; zo kan ik ook in het verre Brussel jullie vorderingen met "Water" blijven volgen!

Ik ben zeer benieuwd hoe het er uiteindelijk uit komt te zien en of er nog iets van de geest van de oude Bol in het stuk rondwaart dan wel dat zijn toenmalige existentie geheel is uitgewist, verzwolgen door het water, weggespoeld door het riool of in de soep verdwenen.

Zet hem op en ik ben zeker van plan te komen kijken!

Met beste groet zoals de Vlamingen hier zeggen,

Bertram

14 november 2008

wat een mooie lamp!!!

wat zal dat een mooi gezicht zijn geweest. Marx over straat met een lantaarnpaal achter haar aan. Of boven haar hoofd want hij weegt immers niks. Ook wel stoer om hem zo scheef op het toneel te zetten. Wat wie zegt dat een lantaarnpaal altijd rechtop moet staan? niks is wat het lijkt.

het wordt tijd dat ik uit het duffe kantoor wegga en me onderdompel in de inboedel van de fam bonder!

miriam

13 november 2008

De Tweede Lamp Van Vandaag

Als dit gebeurd met een lantaarn, dan wordt van de eerste de beste passant verwacht dat die dit meldt via een speciaal telefoonnummer: 070 313 35 54
Daar wordt het doorgegeven aan CityTec, dit plakken er dan een plakkertje op dat ze op de hoogte zijn, en dat ze de lantaarn zo snel mogelijk vervangen.
In dit geval is het gelukkig de paalkoparmatuur Industria 2000, ontworpen door Friso Kramer, eigenlijk onverwoestbaar, maar ja onverlaten in het bos hebben het toch gepresteerd dat ding dubbel te rijden. Dat is nog prettiger, want de paal werd daarom ook afgedankt, en die heb ik nu !! Willem je gelooft het niet, maar die dingen zijn van aluminium en wegen dus niks !! Wel kostbaar afval, na afloop van de voorstellingen brengen we het dan ook netjes terug. De paal die ik heb is ongeveer 3 meter lang, zat.
Ik heb nog niet gekozen voor de Industria 2000, want ik mag ook een gewoon model armatuur lenen, zoals Thijs had getekend,
en ik denk dat dat ook mooier is, het is tenslotte een polderweglamp en niet een plantsoenlamp.
Voorlopig hebben we weer een deel van het decor,
met dank aan Martin de Kort van CityTec

De eerste lamp van vandaag

En dit wordt het lampje met en zonder stekker voor de PM VAM vrouw.
Het is het enige dat ze heeft van haar oma, liever gezegd van haar familie, iedereen is natuurlijk dood; geen moedertje en vadertje meer, geen broers of zussen, geen kinderen, geen tantes en omes, niks. Dat ze hem dan zo aan Herk afgeeft, nee dat kan niet ! Ophalen dat ding !

11 november 2008

Animatie test



Kijk. Dit zou zomaar een beetje het sfeertje van de projectie kunnen zijn.
Wat mij betreft is het er nooit mooi helder weer maar altijd ochtendschemer, avondschemer, nacht of toch in ieder geval zeer mistig.
Boom, bel hond, fiets en Agnes zullen als silhouette tegen een wisselend wolkendek zichtbaar zijn.

Ja tegen die animatie van Adobe kan ik natuurlijk niet op...

10 november 2008

"Kaarten, we gaan kaarten!"

Toch leuk van Adobe. Een kaartspel, er wordt een nieuwe brug gebouwd, de vesting is het eiland, er is een dame in het spel, er vallen slachtoffers en ik hoor zelfs nog een pontbel.
Probeer deze link maar eens. Wacht tot de teller op 100% staat, zet je geluid aan indien nodig, schuif dan de rode balk helemaal naar rechts, kijk wat er gebeurt.

Prachtig!

Die potten en pannen zijn helemaal goed.

Nu ben ik zlef weer vergeten naar dat vloerkleed te kijken in de Boekhorststraat. Stom, ik weet het, maar ik zit met mijn hoofd bij die projecties. Eigenlijk vertrouw ik er ook wel op dat die goed (fout) is als jij dat zegt Marx.

Hoe dan ook - het begint weer allemaal te leven...

(En er bestaat nog een beetje twijfel over de poster wat mij betreft)

Winst






Even naar de Kringloop, 100 meter verderop.
Kijken voor een pan voor mezelf en een overschaal, want die heb ik nooit genoeg.
Tot mijn verbijstering stond daar, pontificaal te stralen de Water-soep- pan.
Ik begreep wel direct waarom men hem had laten staan; hij was niet meer vlekkenloos en kostte toch nog 7,50 euro.
Ik verder kijken, en ja een rvs-pan voor mij, zie, die kost maar 2 euro, die rakkers weten het wel.
En daar stonden ook de meest afgrijselijke soepkommen die je maar kan bedenken. Als je vindt dat ze op vloerbedekking lijken, dan heb je volkomen gelijk, want ze zijn door een gek inderdaad beplakt met vloerbedekking en een lik bruine verf over het oor. Fantastisch.
En toen zag ik opeens mijn winst staan: 3 rijk geslepen kristallen, grote wijn glazen, ontwerp 1926 door Jan Eisenloeffel, 3 euro per stuk, zie, ze weten het wel, maar ik heb winst, toch wel op z'n minst een paar euro per stuk, dacht ik, of 100.
En toen nog het kluts-ei- schaaltje, mooi hè ! Maar potverdikkeme: 5 euro. Helemaal vol roestvlekken !!
Tja, dat grijs gewolkte emaille keukenspul is een collectors stuff, wisten jullie niet hè? Heeft je oma ook alles weggooid?

9 november 2008

Frein

Wordt je op een zondagochtend om 6.28 uur wakker met Wüst. En niet meer slapen. Hij is niet agressief naar die vrouwen, hij schrikt, even, dan twijfelt hij aan zichzelf, vertrouwt hij zijn eigen waarneming niet. Zij, Frein, kan daar niet staan. En dan, alsof hij een spook voorzichtig, zonder de spook in de ogen te kijken, opzij schuift, want misschien doet het spook je wat aan.

8 november 2008

Uit het Water materiaal van 2006

6 november 2008

poster en flyer

Ik zeg: niets meer aan doen. Prachtige poster, maakt nieuwsgierig lijkt me.
Nu snel nadenken over de tekst voor de achterkant van de flyer. Dan kan het promotiewerk beginnen!

Poster?

Ik heb een aantal schetsen voor de poster van Water gemaakt.
Maar, zoals eigenlijk altijd het geval is, blijf ik al snel bij één idee hangen.
Zo ook deze keer.

Er wordt lekker niets verklapt over de verhaallijn al is het wel duidelijk dat er nare dingen gebeuren.
Je leest water maar je ziet bloed.

5 november 2008

potjesdraaien

Dat was niet misselijk, wat de spelers van Water aan hun tekstkennis hadden gedaan.
Knap hoor.
Werkt ook lekker.
Gisteren was niet echt mijn manier van regisseren, maar dat komt wel weer.
We hebben een halve doorloop gedaan hoor !!
Willem had niet zitten duimen draaien in het weekend,
noch door zitten draaien op z'n zinnen.
Die heeft, meen ik, potjes zitten drinken in Maastricht en potjes zitten draaien in Friesland.
Natuurlijk zijn jullie allemaal nog aan het zoeken in dat stuk en rolfiguur, ik ook.
Gewoon doorzoeken.
Ik zeg het weer, jullie zijn gewoon goede spelers, dus je doet veel goed.
Jullie zien er niet hopeloos of tenenkrommend uit.
Wel gaan we het mooier, spannender, schoner, helderder en nietmisteverstaan fantastischer maken !!