30 maart 2008

Devine feets

En zo betrad Aphrodite het Rijk van Cameleon weer binnen. Afijn ik word weer lyrisch, be aware. Welkom Marx. Wat een goddelijk voetje. Zie je dinsdag.

22 maart 2008

watertrappelen

Marx is back! En ze staat te watertrappelen om weer te beginnen.
Tot 1 april!

21 maart 2008

bonders bruine tenen


2 weken na 2 maanden:
pprrrrrrr, modder, smurrie, olievondsten of trappen in andermans belastinggelden, lekker die tenen uitstrekken, kijken of al het vuil er zo vanaf splutterd, een zon die niet stopt, zelfs niet na zijn ondergang, denk nou niet dat dat inspireert, nee, wellicht doet het verlangen, ja, Herk, Agnee, Wüst en Bol, lopen zo af en toe over een vakantiefotoverkoopwitstrandje met-een-palmboom-meer-of-minder, het teentje-tje-tje, maat 38 is weer ingestopt, dikke wollen sokken gekocht, want wat bleek: al mijn sokken kregen gaten, alles flubberde zo d'r uit, moest voorkomen worden, 4 paar voor 4.99, komen we misschien op een zelfde of vergelijkbare golflengte, help, ik heb zin in onzin, maar Herk is wel erg zoals een mens de ander meent te zien, Bol en dat nichtje, zoveel verdriet van ome, klopt dat wel lekker met die goozer, dropveters zou ik Agnee willen schenken, met een fel gekleurd kraaltje in het midden en Wüst, mijn held, weet slechts van Charlotte's troosteten en is held af. Zo, Marx is er weer, zien we elkaar in april?

19 maart 2008

Het is al bijna april

Persoonlijk vind ik dat er nu wel meer dan genoeg over is gesproken.
Het is maar een recensie.

18 maart 2008

theaternv

Deze kans mogen wij niet onbenut laten. Ik stel voor dat iedereen die input wil leveren, donderdagavond even naar het Westeinde komt (tijdens de repetitie van Een Nogal Ingrijpend Ongeluk). Dan wil ik graag mijn best doen om tijdens het paasweekend mijn literaire pen op te pakken en een mooi Cameleon stuk te schrijven.

Weer TheaterNV en Haghespel

Dag allen. Ben een beetje laat met reageren, maar ik heb een druk weekend met een overdosis rummicup achter de rug. Ik vind het op zich een leuk idee om ook een reactie van Cameleon te hebben, alleen is daar een beetje weinig tijd voor. De deadline voor het komende nummer is aanstaande donderdag, het kan dan nog over het (Paas)weekend heen getild worden, maar dinsdag moet ik toch echt de kopij hebben, dan moet het naar de drukker. Zien jullie kans een reactie te schrijven? Als er echt interviews bij zouden komen, moet er meer tijd zijn.
Nu, terug naar het tekstboek.

Groet
Ali

15 maart 2008

gadgets


Met de huidige super lage US Dollarkoers is het nu extra voordelig Cameleon gadgets kopen.
Kijk op de site van Cafepress en koop nu tegen gunstige prijzen. Je krijgt momenteel 1,56 euro voor één dollar. Oftewel één euro is gelijk aan 64 dollarcent. Voor dat geld koop je lachend zo'n mooie trui, handige tas of smakeloze beer met Cameleon logo.

13 maart 2008

theater festival

11 maart 2008

Helemaal mee eens

Ik heb de recensies ook even gelezen en ik ben het eens met de kritieken. Feit blijft dat als we Thijs niet hadden gehad, de vraag gesteld kan worden hoe het een en ander er dan had komen uit te zien. En dan heb ik het nog niet over de muziek. Dus deze samenwerking had op zijn minst wel genoemd kunnen worden.
En ach ja, is het acteren voor de camera te vergelijken met acteren op de buhne? Daar zijn nog wel een paar boeken over geschreven. Over naturel spel gesproken, zeg ik maar altijd: komt hetgeen wat ik qua spel zie, geloofwaardig (overtuigend) over ja of nee. Zo nee, dan is het een kwestie van ingrijpen voor de regisseur. Heeft mijnsinziens dus niet alleen met tekstbehandeling te maken, maar ook met begeleiding op de vloer. Daardoor kunnen bij de spelers ook kwartjes vallen.
Ben het met ook met Dick eens. Plaats daarnaast ook een interview met anderen bij. Een productie ontstaat niet allen bij de gratie van een regisseur.

Groeten, Armin.

10 maart 2008

Heel goed idee

Het lijkt me een heel goed idee om dit stuk in de Haghespiegel te zetten. Met daarnaast interviews met spelers, vormgeving en productie. Ik geef toe het is wel wat extra werk. Maar het maakt het wel wat leuker en veelzijdiger. Ik denk dat zoiets wel een voorwaarde moet zijn.
Anders voegt het niets toe. En kan herpublicatie maar beter niet plaats vinden. Het moet toch nu wel ongeveer duidelijk zijn dat Scat boos is.

Groeten

Dik

9 maart 2008

ben er weer

Vroeger had ik ooit nog wel een inlog voor Cameleon, maar Blogger ging updaten en toen was de pret afgelopen, maar nu ben ik er weer en wel om een gastrol te spelen. Weer eens wat anders dan de recensie schrijven.
Natuurlijk heb ik ook de TheaterNV en heb al live de klacht van Willem gehoord. Sja, helaas wordt alleen aan de regisseur commentaar gevraagd.
Overigens wel: Haghespel wilde dit stukje overnemen, we hebben een afspraak met TheaterNV hierover. Hebben jullie daar bezwaar tegen? Het wordt dan waarschijnlijk het aprilnummer.

Tot donderdag
Ali

8 maart 2008

Stelletje amateurs!

Tja, die recensie lijkt idd vooral gericht op de regie-dames. En zij reageren ook samen op de recensie. Prima hoor.
Maar waar staan de spelers in dit verhaal? Jammer, want de spelers hadden vast ook nog wat interessants kunnen melden, hun visie kunnen geven over wat het idee was, waar tegenaan gelopen werd en hoe ze daar als groep en vereniging mee omgegaan zijn.
Ben je dan alleen de moeite waard wanneer je een "fancy" beroepsopleiding hebt in de toneelwereld?
Ik dacht dat het blad Theater NV ook bedoeld was voor de amateurs (het is van de NVA) die in dit geval net zo keihard gewerkt hebben en met ook allerlei frustraties te kampen hadden. Maar ja, dat is dan schijnbaar niet interessant genoeg...

Charlotte

7 maart 2008

Guttegut

Soms schrijft mijn partner wel eens wat. Deze keer gaat het over een schrijfstukje in de Theater NV. Ik begrijp het niet helemaal. Ik vond die theater NV altijd al een blad waarvan ik dacht "wat mot ik met die onzin". Een hoop hip quasi intelligent geouwehoer over amateur toneel. Ook een regiseuse die onze goedkeuring kan wegdragen vind dit blad bout. Bout als stront, kut, gooi maar pleite en douw maar in het rond archief. Veel dramaturgisch gezeik.Dus oftewel als je wat te zeiken heb doe dat dan tegen Foukje de Boer van de theater NV. Die heb je heel enthousiast een vrijkaartje gegeven. Samen met die chagerijn van een collega van haar. Die liever op zondagmiddag met zijn drankprobleem op bed was blijven liggen. Je kent het concept van de rubriek en je weet dat ze daarin een podium bieden voor dat gedoe. Over een amateursvereniging valt gewoon in hun ogen geen intellectueel verhaal te brouwen. Dus oftewel zeg op die hap. En stuur een knaller van een knaller van een brief naar dat flutblad dat toch al wordt opgeheven.
Doei

5 maart 2008

H&W Vanuit de Zaal

De nieuwste Theater NV is uit en in de rubriek 'Vanuit de Zaal' deze keer aandacht voor onze voorstelling 'Husbands & Wives' (zie archief). Een recensie en een interview met Freya en Nanda.
Wij hebben als vereniging een prachtige voorstelling neergezet, maar over de prestaties van vereniging Cameleon wordt weining gezegd. Dat is op zich niet zo erg maar als dan in het interview met Freya en Nanda ook nog eens volledig voorbij wordt gegaan aan de inbreng van Cameleon in het geheel, zakt mijn broek daar echt van af. Een beetje misselijk werd ik na lezing.
Geen credits voor de vormgeving, geen credits voor de bijzondere stukkeuze die wij als vereniging hebben gemaakt nog voordat een regisseur werd aangetrokken. En dan heb ik het nog niet eens over het lef dat Cameleon hiermee heeft getoont door naast de regisseur ook in zee te gaan met een choreograaf, omdat het een onbekende discipline betreft maar ook omdat daarmee de bodem van de verenigingskas veel sneller in zicht komt.
Nanda en Freya hebben de voorstelling samen gemaakt staat er. Zonder hen hadden we het niet gekunt, maar de leden van Cameleon hebben samen de voostelling inhoud gegeven en Thijs Geritz heeft er bloed, zweet en tranen in gestopt. Zonder hem was het al helemaal niet gelukt.
Dat wou ik nog even kwijt.