29 januari 2008

soria moria

Vrijdag is al uitverkocht, op de za. mi., za. av. en de zo. mi. zijn nog enkele kaarten...

25 januari 2008

Soria Maria

Ik ga zaterdagavond 2 februari (dus niet a.s. zaterdag) naar Eva kijken.

Bertram

24 januari 2008

Gaan jullie mee naar Eva?

Hallo Scatters,

Fijn hè al die positieve reacties van ons publiek?
Ik kan me voorstellen dat jullie net zo moe zijn als ik. Maar wat was het leuk.
Gaan jullie nog naar Eva kijken dit weekend? Misschien is het leuk om met en groepje te gaan?

Groeten
Freya

Hoi Freya,

ik wilde je nog even laten weten dat we erg hebben genoten vrijdag! en met de rest van het publiek erg gelachen!
en wat een leuke combinatie van choreografie en de filmpjes.
Ik had graag nog even met je gekletst, maar ik moest de volgende dag om vijf uur al opstaan want ik had een opdracht in Hoorn.

Ik hoop dat de andere voorstellingen ook goed zijn gegaan.
Verder alles goed met je?

Tot gauw!
Liefs Frances

Reactie via Freya

SORIA MORIA

Hallo lieve cameleon spelers!

Ik heb geweldig genoten van H en W! Bij ons op de kast staat overigens de Dikkie/ieder zijn rol trofee. Volgens mij moeten Roland en Charlot hem samen doorgeven, klopt dat?

Na alle inspanning hebben jullie misschien wel behoefte aan een avondje lachen. Komen jullie naar SORIA MORIA kijken? Ik zou het leuk vinden als jullie komen , dit of volgend weekend (reserveren: www.vrijtheater.nl).

Veel liefs, Eva

23 januari 2008

Eén van de reacties op onze Husbands&Wives

Hoi Freya,
Ik heb genoten van het stuk, echt klasse!
Heel mooie choreografie, leuke gevarieerde scènes, elk detail klopte, mooi videobeelden. Leuk die teksten en monologen die op het scherm verschenen. Leuke foute kleding en goede acteurs(rollen waren goed verdeeld), goed verstaanbaar, heel afwisselend stuk....
Ik heb maar 1 klein puntje wat mij opviel: het stuk was vernederlandst maar de steden e.d. die genoemd werden waren nog wel Amerikaans. Ik zou die namen ook veranderen want nu zag je bv. het Museon (Nederlandse gebouwen) en werd er een Amerikaanse stad genoemd, dat was een beetje vreemd. Dat was ook zo bij de naam Samantha die werd op 2 manieren uitgesproken (Engels en Nederlands) Ik vond het niet zo erg dat de spelers nog wel Engelse namen hadden.
Het boeide van het begin tot het eind, complimenten!
Groeten Gerdien (ADO-DVS)

22 januari 2008

Re: Husbands & Wives

Ik vond het echt een prima voostelling, goed geacteerd en geregiseerd, prachtige decors en animaties en choreografie. Erg professioneel gedaan.

Groet,
Ruud

21 januari 2008

RE: Husbands & Wives

We vonden het een leuk stuk met veel humor, goed gespeeld en daardoor heel onderhoudend. De afwisseling tussen scenes door filmpjes gaf een goed inzicht in de gevoelens van de hoofdpersonen. Als kijker werd je zo helemaal meegenomen in hun leven. De kleding knalde lekker qua kleur.

Ook het toneelbeeld vond ik erg mooi met multifunctionele bankjes en mobiele panelen. Je hebt eer van je werk.

Groet, Elsa

Het is afgelopen (2)

Ja, het is weer voorbij.
Nog wat woorden van Michael:
Het waren meer dan leuke avonden (en een middag).
We hebben elkaars eigenaardigheden verdragen.
Ik vond het geweldig om dit met z'n allen neer te zetten.
Ik heb ervan genoten.

Bertram

20 januari 2008

ontvangen e-mail compliment

Applaus wij vonden het een mooi stuk

Hoi Willem en Dik,

We hebben jullie niet meer gezien na afloop van het toneelstuk, maar we willen nog wel even kwijt dat we het erg leuk en goed vonden. Complimenten aan de spelers en natuurlijk aan iedereen die aan dit stuk hebben meegewerkt. Erg afwisselend, het toneel, de diabeelden en de video gesprekken. Zeer Woody Allen's.
Maar ook stof tot nadenken, door de filosofische teksten en natuurlijk de herkenbaarheid.

We hopen jullie snel weer te zien. En houd ons op de hoogte van eventuele volgdende producties!

groetjes,
Ieke

'Het is afgelopen'

Wijze woorden van Simon. Jammer, maar het zit er weer op. We kunnen echt tevreden zijn met het resultaat. Allevier de voorstellingen hebben we alles gegeven zowel in spel als in beeld, licht en geluid en met succes. Het publiek heeft het erg naar zijn zin gehad en wij ook. Ik ben trots op ons allemaal!! Nu ben ik ook helemaal kapot, maar voldaan. Ik zal jullie missen jongens. Ik zie het zwarte gat al komen in de verte... Tot gauw en iedereen bedankt voor het meedoen aan deze mooie productie!!

Miriam

19 januari 2008

Morgen laatste voorstelling scatters!

Gooi er alles in wat je hebt. Laat het publiek genieten. Hier hebben we meer dan een half jaar voor gewerkt.
Gisteren was het voor de pauze een stuk minder dan de dagen ervoor. Laten we dat niet opnieuw laten gebeuren. Het publiek heeft er niet echt iets van gemerkt, dat is goed nieuws, maar wij weten zelf dat het beter kan. Dat jullie beter kunnen!
Na de pauze zaten jullie er weer helemaal in.
Veel leuke reacties gehoord.
Dus....
Morgen er met volle vaart tegenaan!

En daarna opruimen met z'n allen en lekker uit eten.

Tot morgen!
X Freya

18 januari 2008

Bedankt voor alle toi-toi-tjes

Prachtige muziek!

Wat ik nog vergeten was te zeggen...wat een prachtige muziek heb jij gecomponeerd Thijs voor bij de dansscènes en de videobeelden en titels. Echt heel erg mooi geworden. Dank je wel! En voor al die leuke beelden die je gemaakt hebt.

En Nanda bedankt dat je de geluidstechniek er ook nog bij hebt genomen tijdens de voorstellingen. Het is zo belangrijk dat alles op tijd komt. Super gewoon.
De dansscènes zijn zo mooi geworden. Wat hebben we met z'n allen hard gewerkt En wat was het fijn om weer samen een voorstelling te maken!

En Peggy, bedankt voor je adviezen bij de kostuums.

Het ei is gelegd. En hoe.

Nog drie keer schitteren allemaal!

Freya

Lieve Scatters

Even laten weten dat ik apetrots ben op jullie allemaal! Wat hebben jullie goed gespeeld gisteren!
En wat zag alles er mooi uit. De tekst was goed te verstaan en er werd vaak gelachen door het publiek.
En als er wat mis ging speelden jullie gewoon door. Dat vond ik echt fantastisch!
Jullie hielpen elkaar en waren een echt team.
Geweldig om te zien.
En de decorwisselingen gingen ook zo goed. Petje af Willem en Dik.
De grime was nu ook heel mooi Yvonne. Iedereen kwam goed tot zijn recht.
De black-outs na de scènes waren nog wat traag, maar dat gaat vanavond vast beter. En fijn om te merken dat niemand zenuwachtig werd doordat de videobeelden wat haperden. Er werd gewoon doorgegaan, Dat vind ik nog het allerfijnste.
Veel complimenten gehoord voor jullie allemaal. Leuk hè?
 
Een paar dingetjes voor vanavond:
Jeannette, jij mag bij de openingsdans wel de zwarte laarsjes met roze strikjes aan als je op één been moet staan.
Ik zag dat dat met de roze schoenen niet zo goed lukt. In de feestscène 30 en scène 33 zijn ze echt fantastisch die roze schoenen, dus dan wel graag aan.
Ik wil graag als Nanda er is even de parapluscène met jullie doornemen om hem weer scherp te krijgen.
En ook de bewegingen van scène 38 met Tom en Sally staande met lakens. En de laatste scène met Michael en Judith. Jullie moeten toch tegelijk gaan staan, dat is beter. Anders wordt het te traag.
 
En dan gaan we er weer een spetterende voorstelling van maken vanavond!
 
Tot straks!
 
Liefs Freya

De première

Yes, de kop is eraf!! Toch altijd weer spannend, optreden met publiek erbij.
Maar het ging goed, er werd gelachen en het publiek was enthousiast!
Dus ben ik met een goed gevoel en vol adrenaline het toneel afgestapt.
En na afloop hoorde ik dat veel mensen de combinatie en afwisseling van gefilmde beelden en toneelscènes erg geslaagd vonden. Ik heb nog verschillende keren gevraagd of men het niet lang vond duren, maar nee dat was niet het geval.
Kortom, het stuk lijkt aan te slaan en we zijn op de goede weg.
Nu de vorm vasthouden en nog 3 keer vlammen!
Toi toi toi allemaal,

Bertram

16 januari 2008

Doorloop

Gisteren de eerste integrale doorloop in het theater. Nog wat wennen en zoeken voor zowel technici als spelers, maar wel nuttig en fijn dat we het hele stuk hebben kunnen doen.
Voor de spelers was het vooral zoeken naar de juiste plek op het toneel (ivm belichting), het juiste moment en de juiste locatie van opkomen en afgaan. En dan proberen niet te veel lawaai te maken of te struikelen over de schermen. Wat ik zelf merkte was dat mijn ogen even tijd nodig hadden zodra het licht uit was gegaan; de eerste paar seconden kon ik maar bar weinig onderscheiden. Het was jammer dat Saskia door griep ontbrak, maar tijdens deze doorloop kon het nog enigszins worden opgevangen door Jeanette.
Gelukkig lijkt Saskia aan de beterende hand, in ieder geval was ze vanochtend toen ik haar aan de telefoon sprak vastbesloten om vanavond te komen.
Vanavond generale repetitie, als laatste opwarmer voor het 'echie'!
De spanning neemt dus toe en persoonlijk vind ik dat niet erg, want ik heb een beetje wedstrijdspanning nodig om optimaal te kunnen presteren.
Het omkleden gaat volgens mij prima, ieder met z'n eigen stoel met kleding. Al blijft het wel een kwestie van concentratie om er goed bij te blijven en de volgorde van de scènes in de gaten te houden. Voor je het weet sta je in de verkeerde kleding klaar. Wel kunnen we elkaar een beetje helpen op dit punt.
Ben heel benieuwd hoe het vanavond gaat; ik hoop dat iedereen er zin in heeft en dat we er met z'n allen wat moois van weten te maken! En zo niet vanavond, dan toch in ieder geval tijdens de voorstellingen!

Bertram

15 januari 2008

Nog 2 dagen

En ik maar denken dat ik in de uitvoeringsweek wel klaar zou zijn met alles.

Maar nee. Gister stond ik nog zwanen te filmen in het park. Afgelopen nacht heb ik zitten oefenen met een nieuw programma om de video's te projecteren. Nu nog twee korte audio-tracks maken en een kleine wijziging in de montage van scène 39.

Maar wel na werktijd...

(Het trouwens wel errug stil op het weblog. Hebben jullie dan echt niets te melden?)

3 januari 2008

video & muziek

00.30 uur en weer wat muziek en titels af.

Er staat weer wat muziek op de productiesite. En voor één keer heb ik een videootje op MySpace gezet. Niet schikken; hij staat hier.