31 oktober 2009

Rare kop oude Salieri

Ik vrees dat ik destijds zelf met dat idee ben gekomen, van die haren door dat kapje trekken. Een erg slecht en zeer pijnlijk idee!!

In Haghespel is er nog wel een opmerking over gemaakt kan ik me herinneren, maar ik weet niet of ik die recensie nog heb.
Ik wil graag wat foto's scannen Marx, dan kan ik ze bij mijn archiefje voegen. Er is een aantal voorstellingen waarvan ik niets heb zoals de eetkamer, hou me vast, amadeus. Van de eetkamer heb ik wel een video, laatst nog bekeken. Overigens is in ik meen november/december 87 opgevoerd: op blote voeten in het park. Ik weet wel wat mensen die er in mee deden, dus als dat nog ter aanvulling in het archief moet, dan hoor ik het wel.

Lies

28 oktober 2009

Amadeus, Niet de film


Lies kreeg een prachtige recensie in de Haagse Courant voor haar rol als de oude Salieri in het stuk Amadeus.

Er is destijds gelukkig geen woord gerept over die stomme kop.

Hier had Yvonne echt een misser begaan.

Maar Lies speelde daar gewoon dwars doorheen.

Ik heb nog meer fantatische foto's van Amadeus,

je mag ze wel een keer lenen.

27 oktober 2009

Je zou er dorst van krijgen :-)

Waar dat kijken naar oude beelden al niet goed voor is! Ik heb gisterochtend en vanochtend (onder het walken) naar 'de eetkamer' gekeken en weet nu wie er nog meer meespeelden: Astrid van Gemst en Renee Smeelen, Betty Hoefnagels en Marc Hornung!!!

Lies

Artistieke congruentie



Totaal niet hetzelfde, maar ik moest toch denken aan wat ik gemaakt had voor "Een nogal ingrijpend ongeluk". Zie hier.

23 oktober 2009

Archiefmateriaal

Ik heb ook nog van die bandjes (met Engel kijkt terug en Ieder zijn rol) maar ook mijn camera wil niet meer. Bij Henk staat nog ergens (als het inmiddels niet is verdwenen) Bloot of dood. Ik zal daar nog eens achteraan gaan.

Ik heb nog wel materiaal (vooral foto's) dat nog niet in het on-line archief staat maar dat is voornamelijk van de recentste stukken.

21 oktober 2009

Weemoed

Nu ik weer op zolder "aan het bewegen" ben, kijk ik naar dvds omdat ik me anders verveel op dat ding. Nu kijk'ik naar oude opnames van toneelstukken van Cameleon en gisteren heb ik naar Engel kijkt terug gekeken. Dat vervult me dan wel weer met weemoed!
Ik ben naarstig aan het zoeken naar andere dvd opnames maar vrees dat ik de video ook aan zal moeten sluiten want ik heb wel veel bandopnames van oude stukken... Bijvoorbeeld: Droom van een vrouw (1990!) de eetkamer, oud speelgoed (1991) de gelaarsde kat (1994) leedvermaak (regie Marx).
Op bandjes van de camera (die ik dus nu niet meer kan afspelen) heb ik nog: ik wil mjoessof spreken, de getatoeerde roos (in ieder geval deel 1 :-)) de pornograaf, Tennessee Williams (ik denk de 4 eenakters) misschien nog wel meer boven. Had jij daar nog wat op gevonden Thijs? NOSTALGIE. Jammer dat ik bijvoorbeeld van amadeus niets heb (zelfs geen foto's...). Nu ja, ik heb voorlopig wat te doen.....

Lies

19 oktober 2009

Masterclass

31 oktober 2009 van 10.00 - 16.00 uur
Culturalis Theater, Hobbemastraat 120
Masterclass met Edwin de Vries
reserveren via email
Alleen de winnaars van de prijzen voor beste hoofd- of bijrol nemen deel aan deze Masterclass. Alle genomineerde groepen van de toneelcompetitie zijn uitgenodigd om de Masterclass bij te wonen.

18 oktober 2009

2 dingetjes

Blijkbaar heb ik de reactie van Lies geplaatst op 30 september. (zie "WOW EN YESSS"). Ben blijkbaar ook vergeten erbij te zetten dat die van haar was. Het ziet er een beetje raar uit om zo over mezelf te praten... dat deed ik dus ook niet.

Wat die masterclass betreft is het misschien handig om even de datum te noemen. Niet voor mijzelf trouwens. Want hoewel ik het amateurtoneel een warm hart toedraag denk ik dat zo'n masterclass in monologen mijn niet kan bekoren.

16 oktober 2009

Mag ik nog even?

Dank voor de complimenten voor mijn nuchtere verslag... Altijd leuk om reacties te horen, maar die masterclass...
Marx vroeg het me ook al tijdens de uitreiking; is die nou ook bedoeld voor prijswinnaars en genomineerden bij vormgeving, regie en weet ik wat allemaal? Dat weet ik dus niet. Ik ben bij meerdere masterclassen(s)(?) geweest, en heb daar altijd alleen acteurs en actrices op de planken gezien.
Dus ik zou zeggen, kom absoluut, want het is altijd heel leuk om te zien, en ook leerzaam, maar informeer eerst even voordat Marx ook resoluut de planken van het nieuwe Culturalis Theater opstapt.
De fietstas was goed gevuld, ja.

13 oktober 2009

wat zat er vandaag in onze brievenbus?

En ja hoor daar was de langverwachte Haghespel,
Het verslag wat ik in veelvoud te horen heb gekregen van mijn partner wordt nog eens haarfijn opnieuw verteld door Ali. Maar nu op haar eigen nuchtige wijze. Fijn dacht ik, eindelijk een helder verslag. Maar wat las ik. Voor alle prijswinnaars en genomineerden is er een masterclass met Edwin de Vries. Ik dacht: Fietstas! Nu weet ik nog dat Marx heel belangrijk vond dat iedereen naar de prijsuitreiking zou komen.

Wij van Scat Cameleon vinden het nu heel belangrijk dat zij een masterclass gaat doen bij Edwin de Vries samnen met al die andere prijswinnaars. Wij komen alle kijken. En we denken dat het een heel leerzame middag zal worden.

9 oktober 2009

film

blieberdeblieb Hallo Hallo


Dat was wel erg veel informatie om te verwerken.
We hopen dat Halina Reijn in "De Menselijke Stem" iets meer gedoseerd is in haar optreden.

Woensdag 21 oktober in de Koninklijke Schouwburg kun je Halina zien in een van Lies haar glansrollen. Hallo Hallo, nee dit is niet Dokter Schmidt.....


Groeten

Dik

8 oktober 2009

Leven na toneel



Er worden geen beelden herhaald! (12fps).